حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق

در پی حمله پهپادی جدیدی از سوی ترکیه به شمال عراق، یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر هم زخمی شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 06
کد خبر: ۱۹۸۰۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های عراقی امروز یکشنبه (15 مرداد) از حمله پهپادی ترکیه به منطقه چمچمال، واقع در استان سلیمانیه خبر دادند.

 

پایگاه خبری «بغداد الیوم» گزارش داد: یک فروند پهپاد ترکیه منطقه‌ای متعلق به منطقه چمچمال را بمباران کرد و تلفات جانی بر جای گذاشت.

 

خبرنگار بغدادالیوم در ادامه گزارشش از این حمله افزود: نتیجه اولیه این بمباران، حکایت از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک تن دیگر دارد‌.

 

طی ماه‌های گذشته این حمله با تلفات جانی بیشتر تکرار شده بود. اخیراً منابع عراقی اعلام کرده بودند که نظامیان ترکیه مناطقی از سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق را هدف حملات پهپادی قرار داده‌اند.

 

این حملات که در مرزهای منطقه «ماوت» و احتمالاً علیه عناصر کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت گرفته، منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شده‌ بود‌.

 

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراض‌های بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار