وقوع انفجار شدید در محله «جوانمرد قصاب» تهران-راهبرد معاصر

وقوع انفجار شدید در محله «جوانمرد قصاب» تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار شدید یک ساختمان در محله جوانمرد قصاب خبر داد و گفت: تاکنون آتش نشانان 12 نفر را زنده از زیر آوار خارج کرده اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، روز گذشته چند ساختمان نیمه کاره که به صورت غیرقانونی ساخته شده بود تخریب شد و دراین حادثه 4 نفر جان خود را از دست دادند.

 

صبح امروز هم یک ساختمان در جوانمرد قصاب به دلیل نشت گاز منفجر شد و چند ساختمان اطراف هم فروریخت. تعدادی از شهروندان زیر آوار گرفتار شدند.

 

80 درصد ساختمان ریخته و ماموران آتش نشانی در حال عملیات هستند

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی با بیان اینکه ساعتی پیش یک ساختمان 3 طبقه در محله جوانمرد قصاب دچار انفجار شدید شد، گفت: آتش نشانان ظرف 2 دقیقه به محل حادثه رسیدند و تمام عوامل سر صحنه هستند.

 

وی ادامه داد: عملیات جستجو ادامه دارد و تاکنون 12 نفر را زنده از زیر آوار خارج کرده اند.

 

ملکی با اشاره به اینکه 5 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، گفت: شدت انفجار به حدی بود که 3 تا 4 مغازه و ساختمان قدیمی اطراف این ملک هم تخریب شده و حجم آوار بالاست.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: 80 درصد ساختمان ریخته و ماموران آتش نشانی در حال عملیات هستند.

 

ساختمان های اطراف 30 تا 70 درصد فروریخت/ یک مفقودی داریم

بر اساس این گزارش ، قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس به آخرین وضعیت فروریختن ساختمان جوانمرد قصاب در منطقه 20 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: انفجار ناشی از نشت گاز بوده و چهار ساختمان کنار و مقابل بر اثر شدت انفجار حدود 30 تا 70 درصد تخریب شدند.

 

به گفته محمدی تا این لحظه آتش نشانان 12 نفر را زنده از زیر آوار خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند و جستجو ادامه دارد.

 

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: خدا رو شکر تاکنون کشته نداشتیم اما یک مفقودی داریم که آتش نشانان در حال پیدا کردن فرد هستند.

 

یک نفر فوت و دو نفر دچار سوختگی شدند

همچنین احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس به حادثه محله جوانمرد قصاب اشاره کرد و گفت: ساختمان به دلیل نشت گاز منفجر شد. 12 نفر از زیر آوار خارج شده اند که یک نفر فوت، 2 نفر دچار سوختگی و الباقی هم خدا رو شکر خیلی صدمه ندیدند که مصدومان تحویل اورژانس داده شدند.

 

وی با بیان اینکه آوار برداری همچنان ادامه دارد، گفت: تمهیدات برای وصل گاز و برق منطقه صورت گرفته تا بعد از پایان آوار برداری برق و گاز وصل شود.

 

صادقی ادامه داد: همه عوامل حضور دارند و نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم آمدند که این نشان از تعامل دستگاه ها دارد که بنده تشکر و قدردانی می کنم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده