آزادی ۹ ملوان زندانی اهل چابهار از زندان‌های سریلانکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آزادی ۹ ملوان زندانی اهل چابهار از زندان‌های سریلانکا

پیرو رایزنی‌های چند روز قبل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای سریلانکایی خود در تهران و اعلام آزادسازی زندانیان دو کشور در آینده نزدیک، ۹ تن از ملوانان زندانی ایرانی آزاد شدند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 10
کد خبر: ۱۹۸۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ این زندانیان اهل چابهار در سیستان و بلوچستان بودند و در چارچوب توافقات بین حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای سریلانکایی وی و در چارچوب همکاری‌های انسان‌دوستانه و تلاش‌های سفارت کشورمان در کلمبو آزاد شده‌اند.

این زندانیان به دستور مقامات سریلانکایی و برای اولین بار در روابط کنسولی دو کشور از زندان‌های آن کشور آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو شدند.

ملوانان چابهاری به زودی با هماهنگی سفارت کشورمان به میهن و نزد خانواده‌های خود بازخواهند گشت.

همچنین دو زندانی ایرانی در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور و با تلاش‌های وزارت خارجه و دادگستری به زودی طی چند روز آینده از سریلانکا به ایران منتقل خواهند شد.

وزارت امور خارجه، پیگیری عفو، آزادی و انتقال زندانیان ایرانی و حمایت حقوقی و کنسولی از ایرانیان خارج از کشور را جزو برنامه‌های اصلی و اقدامات جدی خود می‌داند. / وزارت امور خارجه

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده