راهپیمایی گسترده در یمن و به آتش کشیدن پرچم آمریکا-راهبرد معاصر

راهپیمایی گسترده در یمن و به آتش کشیدن پرچم آمریکا

امروز شنبه سراسر یمن صحنه راهپیمایی گسترده مردم یمن در سالروز شهادت زید بن علی فرزند امام چهارم شیعیان علیه‌السلام بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۱۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ یمنی‌ها در راهپیمایی امروز شنبه خود به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی، فرزند امام سجاد (ع) که در سراسر این کشور از جمله صعده و صنعا برگزار شده است، شعار‌هایی در مخالفت با سیاست‌های مستبدانه آمریکا در منطقه سر داده و پرچم ایالات متحده را به آتش کشیدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: راهپیمایی امروز ما بیانگر دلبستگی ما به قرآن و پرچم‌های هدایت امامان و از جمله زید بن علی علیه السلام است. ملت باید دلبستگی خود را به قرآن تقویت کند و نسبت به اهانت کنندگان به قرآن و رسول خدا (ص) موضع بگیرد، مانند رفتار زید بن علی با یهودی دشنام دهنده به رسول خدا.

در ادامه بیانیه آمده است: یکی از مهمترین چیز‌هایی که ملت به آن نیاز دارد، آگاهی و بصیرت است در مقابل وضعیت وحشتناک اطلاعات غلط که ملت را در همه چیز هدف قرار می‌دهد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی خواستار تحریم کالا‌های کشور‌هایی مانند سوئد و دانمارک شدند و افزودند: کمترین کاری که می‌توان در قبال کشور‌های توهین کننده به قرآن کریم انجام داد، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که حضور نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ امنیت و ایمنی ناوبری دریایی را تهدید می‌کند و نیرو‌های مسلح یمن آماده مقابله با حضور آمریکا هستند که به حاکمیت یمن آسیب می‌رساند و با قوانین و هنجار‌های بین‌المللی در تضاد است.

راهپیمایان در بیانیه خود همچنین بر مواضع اصولی خود در قبال آرمان فلسطین و تلاش برای تقویت همکاری و هماهنگی با برادران مجاهد خود در فلسطین و محور جهاد و مقاومت تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما بر ایستادگی خود در کنار مردم مظلوم بحرین و هم‌چنین سوریه، لبنان، عراق، ایران و سایر کشور‌های اسلامی تأکید می‌کنیم. / المسیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده