سفر فرستاده سازمان ملل متحد در یمن به عمان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر فرستاده سازمان ملل متحد در یمن به عمان

فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی این کشور در سفری به عمان با مقامات این کشور دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن با «خلیفه بن علی الحارثی» قائم مقام وزارت خارجه عمان در امور سیاسی دیدار کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی و گراندبرگ در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای کمک به طرف‌های یمنی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی را بررسی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است که الحارثی و گراندبرگ ایفای نقش سازمان ملل در سطح سیاسی و انسانی در یمن را بررسی کردند.

۸ آوریل گذشته هیأت‌های سعودی و عمانی در سفری به صنعا با مقامات دولت نجات ملی یمن دیدار و درباره راهکار‌های تمدید آتش‌بس و برقراری صلح در یمن گفتگو کردند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده