افزایش سطح همکاری‌های تهران و «عشق‌آباد»-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

افزایش سطح همکاری‌های تهران و «عشق‌آباد»

سفیر ایران در ترکمنستان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های روسیه از افزایش همکاری‌های تهران با «عشق‌آباد» در زمینه انرژی و حمل و نقل خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 14
کد خبر: ۱۹۹۴۲۹

به گزارش راهبرد معاصر. «غلام عباس ارباب خالص» سفیر ایران در ترکمنستان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های روسیه درباره ارتقای همکاری‌های این کشور و عشق‌آباد در زمینه انرژی و حمل و نقل گفت‌وگو کرد.

 

بنابر سخنان وی، ایران میزان سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان را از 4.5 - 5 میلیون متر مکعب در شبانه روز تا 7-7.5 میلیون متر مکعب افزایش داد.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد که پتانسیل صادرات گاز در قالب سوآپ در خط «سرخس» تا 20 میلیون متر مکعب در شبانه روز است.

 

ارباب خالص گفت: ایران با ترکمنستان برای کاهش تعرفه‌های ترانزیتی به توافق رسیده است و اقدامات لازم برای ساده سازی روند حمل‌و‌نقل کالا بین دو کشور را ادامه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر برای افزایش ترانزیت از طریق کشورهای خود به کشورهای ثالث، تعرفه‌های ترانزیت را کاهش داده‌ایم. ما همچنین در حال مذاکره برای حل مسائل قوانین مختلف دو کشور و رویه‌های گمرکی هستیم.

 

طبق سخنان سفیر ایران در ترکمنستان، «تهران» در حال انجام مذاکرات مشابهی با «تاشکند» است.

 

پیش از این گزارش شده بود که ایران، ترکمنستان و ازبکستان قصد دارند یک کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی را که این 3 کشور را به هم متصل می‌کند، ایجاد و توافقنامه مرتبط در این زمینه را امضا کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار