ماجرای تقلب در آرای فینال عصر جدید چیست؟-راهبرد معاصر
تقلب در عصر جدید!

ماجرای تقلب در آرای فینال عصر جدید چیست؟

برخی در فضای مجازی مدعی دستکاری و تقلب و تغییر نتایج نهایی فینال عصر جدید شدند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 23
کد خبر: ۱۹۹۷۸
تعداد نظرات: ۵۹ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج فینال عصر جدید شب گذشته اعلام شد و بر اساس آن فاطمه عبادی نقر اول و برنده فینال عصر جدید شد و جایزه 500 میلیون تومانی را به دست آورد. این نتیجه برای بسیاری از مردم قابل انتظار نبود و آنها انتظار داشتند محمد زارع یا پارسا خائف قهرمان عصر جدید شوند. همین مورد باعث شد برخی مدعی شوند نتایج نهایی عصر جدید دستکاری شده و قهرمان عصر جدید جابجا شده است.

 

ماجرای تقلب در آرای فینال عصر جدید چیست؟

تقلب و دستکاری در عصر جدید

 

ادعاهای مختلفی در این خصوص در فضای مجازی مطرح شد؛ برخی ادعا کردند که برنده عصر جدید در هیچ کدام از نظر سنجی ها جزو نفرات اول نبود، برخی گفتند که قهرمان شدن فاطمه عبادی دستوری بوده و احسان علیخانی ناچار به این کار شده است، عده ای نیز نوشتند که با برنده شدن محمد زارع مخالفت شده است و او را نفر دوم کردند. و چندین مورد دیگر که در تلگرام و اینستاگرام آمده بود. برای روشن شدن موضوع لازم است چند مورد را قید کنم تا برخی از سوء تفاهمات برطرف شود.

 

1- نظرسنجی های انجام شده هیچ کدام جامعیت کافی نداشتند و معمولا بخشی از مخاطبان را در بر می گرفتند و به همین دلیل از برخی سلیقه ها نمایندگی می کردند و نماینده برآیند نظرات مردم ایران نبودند. این نظر سنجی ها آرای مردمی در یک کانال تلگرامی یا یک سایت و یا میزان سرچ گوگل را ملاک قرار می دادند که هیچ کدام دقیق نیست. به عنوان مثال یک کانال خبری یک تیپ مخاطب خاص دارد که سلایق مشابهی دارند و اینها درصد کوچکی از مردم ایران هستند و نمی توان انتظار داشت نتیجه نهایی با نتیجه نظر سنجی این کانال یکی باشد. همچنین میزان سرچ و جستجوی گوگل نشاندهنده طرفدای از یک شرکت کننده عصر جدید نیست. به عنوان مثال پارسا خائف طی سه روز گذشته بیشترین میزان جستجوی گوگل را داشت اما بسیاری از مردم به قصد دانلود آهنگ او نام پارسا را جستجو کردند و نه با قصد رای دادن به او.


2- مورد دوم این است که ادعای اینکه همه نظرسنجی ها خلاف نتیجه نهایی بودند نیز صادق نیست و در برخی نظر سنجی های فضای مجازی فاطمه عبادی و محمد زارع رای خوبی داشتند. نتیجه این نظر سنجی ها همان طور که گفته شد به جامعه مخاطب و سلایق خاص افراد عضو آن شبکه مجازی مربوط است. مانند تفاوتی که میان فعالان تلگرام و ایسنتاگرام و توییتر وجود دارد.


3- مساله سوم که باید به آن اشاره کنم ادعاهای بی مورد درباره تحمیل قهرمانی فاطمه عبادی عنوان شده است. چه سود و منفعتی پشت تحمیل فاطمه عبادی وجود دارد؟ چه کسی می تواند از برنده شدن او سود ببرد آنقدر که ریسک برملا شدن دستکاری در نتایج نظرسنجی را بپذیرد. آن هم تنها کمی پس از رسوایی دستکاری نظرسنجی تلویزینی که اخیرا پیش آمد.


4- مورد آخر که باید به آن اشاره کرد رویکرد مردم ایران در تصمیم گیری ها است. مردم ایران نشان داده اند که بسیار عاطفی و احساسی هستند و این ویژگی در تصمیم گیری های آنها نیز تاثیرگذار است. مطالعات اجتماعی به خوبی نشان می دهد که مردم عمدتا در مواقع تصمیم گیری به مولفه های هیجانی اتکا می کنند و عوامل روانی و عاطفی فاکتور مهمی در گزینش های آنها است.

 

با این تفاسیر بسیار بعید است مدعای تقلب و دستکاری در آرای فینال عصر جدید درست باشد و تنها باید به حساب واکنش افراد به برگزیده نشدن نفر مورد علاقه شان نسبت داد و جامعه آماری ناقصی که به آن اتکا می کنند. البته بررسی اینکه این نظرسنجی صحیح بوده یا خیر نیز کار دشواری نیست و وزارت ارتباطات همانند نظرسنجی برنامه تلویزینی برتر می تواند صحت نظر سنجی برنامه عصر جدید احسان علیخانی را بررسی کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
14
25
فاطمه عبادی
ایران ماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
30
15
حتما نفر اول خائف بوده*!! مقصر هم وزیره ؟؟؟!
Mahdi
Norway
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
28
19
اول اینکه چطور وقتی به نفعتون باشه نظرسنجی سایتها وکانالها مورد استناد قرار میگیره وتو کدوم نظرسنجی انجام شده تمام یه کشور یا اون موردی که میخوان نظرسنجی کنن از تمام افراد میپرسن دلایلتون برای رد کردن اصلا منطقی نبود وقتی یه کانال بزرگ ویا سایت پر بیننده یه نظرسنجی میکنه معمولا به نتایج استناد میکنن دوما عبادی اول بشه یعنی تبلیغ اهدای عضو وکاملا مشخصه چرا خواستن اول بشه واقعا سخته فهمیدن اینکه چرا خانم عبادی باید اول بشن؟پس باهدف تبلیغ وحمایت از اهدای عضو اولش کردن البته من مخالف اهدای عضو نیستم وکاریه بسیار انسانی ولی اول شدن این خانم خیلی شبهه داره
پاسخ ها
ناشناس
Netherlands
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
اقای احمق اجرای فاطمه عبادی چند سر و گردن از همه اجراها بالاتر بود
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
دلایل کاملا منطقی بود. این رفتارها هم تو این گزارش آورده شده...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
16
17
من اینجوری فکر نمیکنم احسان علی خونی از کجا می دونست که فاطمه عبادی قراره فینالیست عصر جدید بشه احسان علی خونی هیچ تغییری نداره
پاسخ ها
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
احسان علی خونی
King.hsn
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
15
14
محمد زارع باید اول میشد ، خدا ازتون نگذره طفلی محمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
8
10
چرا باید تقاب بشه اخه چه سودی براشون داره اینا همه مهملاته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
7
14
چرااینقد سو ظن دارید نسبت به همه چی!!!،؟واقعا متاسفم.خانم عبادی حقش بود
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
9
9
انصافا خودتون اجرای گروهی خلاقانه نینجاها رو با محدودیت ها یی که بانوان دارن با بقیه مقایسه کنید!
پاسخ ها
مهشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
عجب.....
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
7
با سلام. این شائبه ها همه درست هستند چون رای گیری در یک برنامه زنده شفاف نبود. ببینید دوستان رای اعلام می شود از کجا معلوم درست اعلام میشود؟ تلویزیون چگونه به اقای علیخانی اعتبار می دهد که مردم حرف ایشان را بپذیرند؟ مگر اقای علیخانی چه ویژگی هایی دارد که باید ایشان و اندک محدودی افراد به نحوه رای گیری نظارت داشته باشند؟ دوستان در یک پروسه رای گیری شفاف، مکانیسم خاص و تعریف شده ای حاکم است که هیچ یک از انها در این برنامه لحاظ نشد. بیننده حق دارد شک کند. من فرض می کنم این رای را اقای علیخانی اعلام کردند بنابر مصالحی که با حقایق سازگار نبود. چگونه تلویزیون می تواند این شائبه ها را برطرف کند؟ چه مکانیسمی دارد؟ مگر ادعا نمی کند شفاف است. متاسفانه مکانیسم رای گیری شفاف در یک برنامه زنده برای صدا و سیمای ایران تعریف نشده است. چه ملاحظاتی دارند؟ از چه واهمه دارند؟
فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
10
17
آقای علی خانی ایده اولیه را به خانم عبادی دادند، براشون مهمان دعوت کردند ،کلا برنامه را تبدیل به ماه عسل کردند و اشک ملت را درآوردند ،تمام این پازلها را کنار هم بچینید متوجه میشوید که برنامه هدفش اول شدن خانم عبادی بوداستعداد چه ربطی به موضوع انسانیت داشت دو موضوع جدا بود خب شما میتوانستید روی هنرتون مانور بدید نه چیز دیگری، مگر ما دین نداریم و یا مفهوم انسانیت را نمیفهمیمم .موضوع سر این است که شما با ریا و تزویر رای جمع کردید...
پاسخ ها
11111
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
ذقیقا .خانم عبادی اگه بصرف هنرش بود بعید بود اول بشه .برنامه با دعوت از مهمانهای خاص بهش کمک کرد.متاسفم ما ملت بسیاز احساساتی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
نه اینکه بقیه روی قومیتشون مانور ندادن؟؟؟
ضمنا مگه نقاشی با خاک کم هنری هست؟
خیلی بلدی خودت انجام بده
ز
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
17
10
واقعا نفر اول شدن حق خانم عبادی بود ولی حیف شد پارسا سوم شد من نمیدونم مردم به چه حرکت زارع رای دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
19
7
در حق دختران نینجا ظلم شد باید سوم میشدند و خائف پنجم میشد یا جادوگر پنجم میشد
م .م
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
12
15
با سلام
خیلی دلایل بی منطقی آوردید برای رد تقلب در آرا
نظر سنجی ها کاملا مشخصه ..فاطمه عبادی هیچ شانسی برای قهرمانی نداشت و کاملا پر واضح است که تقلب شده است
اگه تقلب نمیشد جای شک و شبه داشت
.... بله دیگه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
16
13
در حق محمدزارع ظلم شد باید اول می شد کدومشون اون شهامت رو داشتند که اینکارا رو کنن نقاشی رو هم بچه کوچیکم میتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خب بگو انجام بده. تو خودت هم نمیتونی اینجور نقاشی کنی. بچه کوچیکت دماغشو بالا بکشه و تنبونش از پاش نیفته، نقاشی پیشکش.
البته گفتن اینا بیفایده اس. خر چه داند قیمت قند و نبات...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
13
13
بابا اه پارسا باید اول میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
5
2
درموقیت فعلی نمره نمره 20 برای ایشان
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
7
17
کاش تقلب میکردند اما عملا آقای علیخانی آرا رو به نفع خانم عبادی مهندسی کرد.اصلا کسی که اهدا کرده و کسی که عضو گرفته و خانواده هاشون چه ربطی داشتند به نقاشی با شن؟!!نقطه ضعف مردم که احساساتشونه و اقای علیخانی که اینو سالها در ماه عسل یادگرفته به کمک این تجربه دست به مهندسی آرا به نفع خانم عبادی زد. این بی عدالتی محض است.
پاسخ ها
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
اره واقعا همینجوره
ندا ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
6
4
خیلی ممنون قانع شدیم.همه چیز درسته!!!
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
11
9
بابا حق محمد بود طفلی حرکاتش خیلی هیجانی وخطری بود حق خانم عبادیم بودولی اول محمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
8
8
باسلام این رای بسیار عالی وانصاف میباشد مادرخدمت خانم عبادی هستیم...آقای علیخانی محلشون نزار اینا حسودن ودارن میطوزن خداسر شاهده........بنده از تهرانم.......ومادر خدمت خوزستان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حسود باباته بی مغز
باران
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
11
10
استعداد یابی یا ماه عسل ...محمد زارع اول پارسا دوم بقیه هیچی نبودن هیچی تو چنته نداشتن بخدا
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
باهات کاملا موافقم
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
3
اون احمقی که حتی تو مجازی هم میترسه وبجای اسمش پرچم کشور میذاره ومیاد جوابمو میده درحد من نیستی امیدوارم زیاد نترسیده باشی وشب راحت خوابیده باشی وواسه مامانت زحمت اضافه نشده باشی
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
شما خودتو ناراحت نکن درک حرفای شما واسه ایشون خیلی سخت بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
پرچمم خود سایت میزاره بزرگوار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
11
4
خیلیها متاسفانه با خوزستان و خوزستانی مخالفند. اگر از خودشان بود همه چیز درست بود. امسال هم نفر اول کنکور خوزستانی بود اگر یک بار دیگر این امر اتفاق بیفتد کنکور برچیده خواهد شد چرا که نفر اول باید تهرانی، اصفهانی و ... باشد.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
چه میشه کرد. فعلا دور دست ایناس
سیدفخرالدین متولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
8
با عرض سلام بنده آذری زبان هستم و پارسا رو هم خیلی دوست دارم اما به نظر من رای گیری کاملا سالم بوده و اجرای نهایی پارسا خیلی سطح پائین تر از دو اجرای قبلیش بود و بادیدن اجرای خانم عبادی من گفتم که ایشون نفر اول هست.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
اتفاقا اجرای فارسیش بااینکه ترانه سختی بودولی بسیار بسیار عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خدا خیرت بده که منصف هستی و حق رو میگی. این از نشانه های شعوره.
در میان این همه بیشعور...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
3
فاطمه عبادی خیلی هنرداشت هرکی هرکی که نمی تونه با شن نقاشی بکشه اگرهم بتونه به این زیبایی نمی تونه
امیرمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
8
فاطمه عبادی خیلی هنر داشت الان خودتون میتونید روی شن نقاشی بکنید اگرهم بتونید به این زیبایی نمی تونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
2
اخه چی به ما میرسه هر کدوم که اول یا اخر بشن واا
یه شهروند تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
1
برنامه عصر جدید نباید با تغلب پیش بره
متاسفم برای انتخاب نادرست ومتغلبانه. تون.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تو اول یاد بگیر تقلب رو درست بنویسی بعد بیا اینجا اظهار فضله کن!!
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
واقعا که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
1
واقعیت اینه که نمیشه فهمید تقلب شده یا نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
2
2
فاطمه عبادی شایسته بود. درود بر زنان ایران زمین
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
4
خیلی مردم جالبی داریم بخدا این استدلالهای خنده داری معلوم نیست از کجا میارن و بعد یه سری دیگه هم میان به استدلال اون آدما فحش میدن و بهشون میگن که نمیفهمن درکل همش خنده داره شایدم گریه دار.
من احسان علیخانی رو میشناسم و باهاش رادیو جوان مدتی کار کردم مطمئن باشید تقلب و این حرف ها همه الکی خیالتون راحت.
رای مردم همین بوده شاید اصلا حق کسی دیگه ای باشه نفر اول ولی در رای گیری که همیشه حق به حقدار نمیرسه.
بعدش این استدلال های که دوستان در مورد نفر اول میاران (مثل چون در مورد اهدای عضو می خواستند اولش ‌کنند) عذر میخوام خیلی مسخره و البته خنده دار است با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
Germany
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
ببخشید الان ما از کجا بفهمیم که شما راست میگید که با اقای علیخانی کار می کردید و اینکه چرا به ایشون حسودیتون می شه
زانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
3
1
به نظر من باید زارع باید اول میشود به نظر من تقلب در آرابود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
2
4
به نظر من تنها کسی که واقعا مستحق برنده شدن بود خانم عبادی بود چرا که هدف برنانه شناسایی و معرفی استعداد برتر بود چرا انقد حاشیه سازی میکنید انصافا کدومتون میتدنید با قلم اون نقاشی ها رو بکشید که خانم با شن به اون ظرافت و سرعت همچین کاری میکردن.والا.هرچی برنامه تو عصر جدید دیدیم یا شبیه سیرک بود یا شعبده .نمیگم اینا هنر نیست اما یه جور خود نماییه مثل زارع و دختران نینجا که خیلی مضحک بودن به نظرم .پارسا هم صداش خوبه و مستعده اما انصاف نبود اون به جای خانم عبادی برنده بشه چون هنرشون قابل قیاس نیست.در کل این عادت ماهاس وقتی فرد مورد نظمون برنده نمیشه به صحت رای گیری اعتراض میکنیم حالا این که برنامه تلوزییونیه و کسی از برنده شدن این خانوم سود نمیبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
3
6
اگه ماجرای اهدای عضو و اون مهمونا و اون ماجرا نبود باز هم خانوم عبادی برنده میشد چون مردم عقل دارن و جنس هنر رو میشناسن مردم رو دست کم نگیرین .حالا اگه فرد مورد نظر شما برنده میشد تقلب نشده بود ؟؟؟ به نظر من حق به حقدار رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
2
2
واقعیت خطرناک ماجرا اینجاست که مردم ایران احساساتی رای میدهند. همین احساسات کاذب باعث شده هرچی فلج مغزی و افسرده روحی و عقب مانده اجتماعی هست در انتخابات ها برنده بشوند. انسانهای واقعا توانمند و شریف که نیازی به تمارض و موش مردگی ندارند پشت دیوار این انتخابات ها میمانند.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
کاملا موافقم ،خسته شدیم از این هما تظاهر .خوب بودن واقعی و برای خدا کار کردن که نیازی به فریاد زدن و رسانه ای کردن نداره.
آوا ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
3
2
به نظرمن محمد اول گروه نینجادوم فاطمه عبادی پنجم عبادی فقط بااهدای قلب توانست اول شود والا منم چندوقت پیش باخاک عروسک کشیدم حق میدم به دانشگاه تهران که با احسان علیخانی دعوا کردند
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
یکی میگه عبادی حقش بود یکی میگه زارع یکی میگه خائف... میبینید رای ها پراکنده اند و هر کی نظر خودشو میده. پس مخ تونو درگیر نکنید. نظر سنجی درست بود.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
1
من فکر میکنم اگه سربازان وطن جای نینجاها میومدن فینال قطعا نفر سوم میشدن. شایدم دوم
ناشناس
Germany
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
1
خدايى كه عقل نداريد. حالا اگر خانم عبادىآخر ميشد و گروه نينجاها سودى به شما ميرسيد؟! نظر هركى متفاوته پس حق به حقدار رسيده است
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار