دفع حمله یک گروه خرابکار توسط روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دفع حمله یک گروه خرابکار توسط روسیه

رسانه‌های روسی گزارش کردند که نیرو‌های امنیتی روسیه یک حمله گروه خرابکاران اوکراینی که مجهز به سلاح و مواد منفجره بودند را دفع کردند.
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 17
کد خبر: ۱۹۹۹۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های روسی روز چهارشنبه گزارش کردند که سرویس امنیتی فدرال روسیه یک گروه چهار نفره از خرابکاران اوکراینی را که سعی داشتند از شمال اوکراین به «بریانسک» در غرب روسیه عبور کنند، خنثی کرده است.

به گزارش وبگاه «کی‌یف پست» نیرو‌های امنیتی و وزارت دفاع روسیه در منطقه مرزی «استارودوبسکی» در بریانسک از تلاش خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه جلوگیری کردند. منطقه استارودوبسکی در غربی منطقه بریانسک در مرز با بلاروس قرار دارد

سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که این گروه شبه نظامی سلاح‌های خارجی و مواد منفجره در اختیار داشتند و در حال برنامه ریزی برای اقدامات تحریک آمیز و خرابکارانه در خاک روسیه بودند.

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، نیرو‌های منتسب به اوکراین به حملات تروریستی خود علیه روسیه افزوده‌اند. چندی قبل نیز سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که پنج نفر را که قصد داشتند یک کیلوگرم ماده رادیواکتیو «سزیم-۱۳۷» را به خارج از این کشور قاچاق کنند تا علیه نیرو‌های روس در اوکراین استفاده شود، دستگیر کرد.

سزیم یکی از مشکل‌سازترین ایزوتوپ‌های رادیواکتیو است، زیرا از طریق ترکیب با آب به راحتی قابل حرکت بوده و در صورت باقی ماندن در یک مکان با ورود به بدن انسان خطر بزرگی را به همراه دارد.

سازمان امنیت فدرال روسیه پیشتر نیز از دستگیری یک عضو داعش که قصد داشت در یک مرکز تجاری در جمهوری ادیگیا (در منطقه قفقاز در جنوب روسیه) بمبی را منفجر کند، خبر داد.

در سال‌های اخیر ده‌ها عضو و طرفدار گروه تروریستی داعش به دست ماموران امنیتی روسیه دستگیر یا کشته شده‌اند که برخی از آنان با عناصر باقی مانده داعش در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آن‌ها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده