آیت الله رئیسی در دیدار «نارندرا مودی»: ایران و هند ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارند-راهبرد معاصر

آیت الله رئیسی در دیدار «نارندرا مودی»: ایران و هند ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارند

رئیس‌جمهور، گفت: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تأمین کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 24
کد خبر: ۲۰۱۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: ایران و هند همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه‌ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.

 

رئیس‌جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تأمین کند.

 

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه «بریکس»، گفت: حضور ایران در این گروه می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد.

 

نخست‌وزیر هند ضمن اشاره به سوابق روابط تمدنی و فرهنگی دو کشور، از علاقمندی کشورش برای گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف خبر داد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار