آتش سوزی در یونان با ۲۰ کشته-راهبرد معاصر

آتش سوزی در یونان با ۲۰ کشته

در حالی که همچنان مناطق جنگلی یونان به دلیل آتش‌سوزی در حال نابود شدن است، مقامات این کشور برای اطفاء حریق از کشور‌های دیگر درخواست کمک کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۶۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کشور یونان برای خاموش کردن آتش سوزی مناطق جنگلی این کشور از چندین کشور اروپایی و تجهیزات پیشرفته این کشور‌ها کمک گرفته است. گفته می‌شود در عملیات‌های چند روز گذشته بیش از ۶۰۰ آتش نشان برای اطفاء حریق در این مناطق حاضر شده‌اند.

آتش سوزی در شهر‌های شمال شرقی اوروس و الکساندروپلیس جان بیش از ۲۰ نفر را گرفته است.

سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد روز یکشنبه ۲۹۵ آتش نشان، هفت هواپیما و پنج هلیکوپتر در مناطق جنگلی در حال سوختن، حاضر بودند. مقامات یونان در حال حاضر دستور تخلیه دو روستا یکی در منطقه اوروس و دیگری در منطقه رودوپی صادر کرده‌اند.

سرویس مدیریت بحران کوپرنیک وابسته به اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که آتش سوزی ۷۶۹ کیلومتر مربع زمین در یونان را نابود کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده در این باره، تاکنون شدت آتش سوزی‌های امسال تابستان نسبت به سال قبل بسیار گسترده‌تر بوده و منابع طبیعی و جنگلی زیادی بر اثر آتش سوزی‌ها از بین رفته و نحوه مبارزه و جلوگیری از این گونه رخداد‌ها به مشکل و معضلی برای دولتمردان یونان مبدل شده است.

براساس گزارش‌های اداره آتش نشانی یونان، باوجود آمادگی کامل نیرو‌های آتش نشانی و تاکید دولت برای جلوگیری از رخداد آتش سوزی در جنگل‌های کشور، از اول تابستان امسال بیش از ۴۰۰ جنگل کشور در ابعاد مختلف و هزاران هکتار از جنگل ها، مراتع و اراضی کشاورزی دچار حریق شده و به خاکستر تبدیل شده است. / یورونیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار