ایتالیا: راهبرد ناتو در اوکراین شکست خورد-راهبرد معاصر

ایتالیا: راهبرد ناتو در اوکراین شکست خورد

نخست‌وزیر سابق ایتالیا تصریح کرده است که تلاش‌های ناتو برای تحمیل شکست به روسیه در اوکراین با شکست مواجه شده است و مسکو همچنان در میدان نبرد ایستادگی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 28
کد خبر: ۲۰۱۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا تصریح کرد که تلاش‌های ناتو برای تحمیل شکست به روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل ناکام مانده است و مسکو همچنان در مقابل ضدحملات متزلزل کی‌یف و تحریم‌های غرب ایستادگی می‌کند.

 

کونته که رهبری حزب جنبش پنج ستاره را برعهده دارد، در صفحه خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» تأکید کرد که درگیری حدود یکسال و نیمه میان مسکو و کی‌یف نشان داده است که «ارزیابی‌های خوشبینانه را که با تبلیغات جنگی صوری و کرکننده غرب تقویت می‌شود» کنار بگذاریم.

 

وی با اشاره به این موارد ادامه داد که راهبرد بلوک نظامی که تحت رهبری آمریکا است و تابحال به کمک‌های نظامی گسترده به کی‌یف و «منطقه تنش‌زایی» وابسته بوده است، نتوانسته‌ نابودی ارتش روسیه منتهی شود.

 

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در ادامه به دستاوردهای ارتش روسیه در باخموت اشاره کرد و گفت که اوکراین هرگز موفق نشد پس از چندین ماه درگیری شدید، نیروهای روسیه را از باخموت بیرون کند.

 

وی در این باره توضیح داد: «هیچ تجزیه ای در بخش های نظامی و شبه نظامی [روسیه] رخ نداده است. و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در نتیجه ضدحمله اوکراین صورت نگرفته است»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده