نابودی موشک کروز اوکراین در نزدیکی کریمه-راهبرد معاصر

نابودی موشک کروز اوکراین در نزدیکی کریمه

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که پدافند این کشور یک موشک کروز اوکراین را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه از بین برد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 28
کد خبر: ۲۰۱۸۰۷

به گزارش راهبرد معاصر. در شرایطی که حملات پهپادی و شهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه خبرساز شده است، مسکو خبر داد که یک موشک کروز «رژیم کی‌یف» را در نزدیکی کریمه نابود کرد.

 

رسانه‌های دولتی روسیه روز دوشنبه (امروز) از بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره ناکامی حمله موشکی اوکراین به شبه جزیره کریمه خبر دادند. به روایت این وزارتخانه ، اوکراین تلاش کرد تا با موشک کروز به تاسیسات روسیه در ساحل شبه جزیره کریمه حمله کند اما ناکام ماند.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز یک تلاش دیگر از سوی رژیم کی یف برای انجام حمله تروریستی علیه تاسیسات در خاک روسیه خنثی شد. نیروهای هشدار پدافند هوایی یک موشک کروز اوکراینی را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی سواحل جمهوری کریمه منهدم کردند».

 

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه ساعاتی قبل با انتشار بیانیه اعلام کرده بود که پدافند هوایی این کشور دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در حریم هوایی شبه جزیره کریمه ساقط کرده بود.

 

اطلاع رسانی مسکو درباره نابوید موشک کروز در نزدیکی شبه جزیره کریمه در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر حملات پهپادها و شهپادهای (شناور هدایت پذیر از راه دور بدون سرنشین) اوکراین بارها خبرساز شده است.

 

مسئولان اوکراین شامل ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور طی ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که شبه جزیره کریمه را بخشی از خاک اوکراین می‌دانند و همه پرسی سال ۲۰۱۴ درباره الحاق این منطقه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند. مقام‌های روسیه اما با توجه به نتیجه این همه پرسی گفته‌اند که کریمه بخشی از خاک روسیه است و این کشور از همه ابزارها برای دفاع از آن استفاده خواهد کرد.

 

حملات پهپادها و شهپادها به مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز جنگ بین دو کشور صورت می‌گیرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده