توقیف شناور‌های حامل گازوئیل قاچاق در سواحل قشم-راهبرد معاصر

توقیف شناور‌های حامل گازوئیل قاچاق در سواحل قشم

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران مرزبانی شهرستان قشم دو فروند شناور حامل گازوئیل قاچاق در سواحل این شهرستان توقیف شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 29
کد خبر: ۲۰۲۰۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار بهادر اسماعیلی در تشریح عملیات شناسایی و توقیف این شناور‌ها اظهار داشت: یکی از شناور‌های مذکور حامل ۵۲ هزار لیتر سوخت قاچاق بود که با تلاش ماموران دریابانی قشم در در چند مایلی سواحل بندرلافت توقیف شد.

وی با اشاره به دستگیری هفت نفر در همین رابطه، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی محموله کشف شده از سوی کارشناسان حدود ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: در عملیاتی دیگر نیز یک شناور حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال در سواحل قشم شناسایی و توقیف شد و در همین رابطه چهار نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار اسماعیلی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم مرزنشین هرمزگان با نیرو‌های دریابانی در جهت شناسایی قاچاقچیان، خاطرنشان کرد: مردم مرزنشین استان از بازوان توانمند نیرو‌های مرزبانی هستند و همواره در کنار این نیرو‌ها برای امنیت پایدار و مقابله با قاچاقچیان تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: حفظ امنیت و جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت با توجه به تاثیرات سوء آن بر تولید و اقتصاد ملی، از وظایف ذاتی نیرو‌های مرزبانی است و ماموران این ارگان در مبارزه با قاچاق کالا در کنار مردم و دیگر مسوولان به مقابله با قاچاقچیان می‌پردازند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار