آغاز بررسی‌ میدانی حادثه طزره با حضور رابط کار وزارت تعاون-راهبرد معاصر

آغاز بررسی‌ میدانی حادثه طزره با حضور رابط کار وزارت تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بررسی‌ میدانی حادثه طزره آغاز شده و رابط کار وزارتخانه در منطقه حضور دارد، تصریح کرد گزارش نهایی در مورد این حادثه تقدیم مردم می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 04
کد خبر: ۲۰۲۸۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «صولت مرتضوی» ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه معدن طزره افزود: ساعت ۱۹ روز گذشته(یکشنبه) بر اثر انتشار گاز در حجم بسیار بالا، انفجاری در معدن دامغان صورت گرفت و حدود ۶ نفر از کارگران شریف در آنجا محبوس شدند.

وی ادامه داد: از همان ابتدای وقوع حادثه، گروه‌های امداد و نجات و خصوصا گروه امداد و نجاتی مستقر در معدن وارد میدان شدند. به لحاظ شدت انتشار گاز، تقریبا ۵۰۰ gpn انتشار گاز منواکسیدکربن داشتیم که امکان ورود وجود نداشت.

مرتضوی افزود: همکاران ما در هلال‌احمر و استان با قدرت و قوت وارد شدند و گاز را تخلیه کردند. متاسفانه ۶ نفر از همکاران عزیز کارگر ما جان خود را از دست دادند.

وزیر تعاون اظهار داشت: بررسی‌های میدانی در خصوص این حادثه تلخ آغاز شده و رابط کار وزارت تعاون در منطقه حضور دارد. گزارش مسئولان معدن حاکی از این است که یک‌ربع قبل از انفجار آن جبهه کاری را مورد بررسی قرار دادند و هیچگونه اثری از انتشار گاز نبوده است. اما پس از انجام عملیات حفاری، در محفظه‌ای تجمیع گاز صورت گرفته است.

مرتضوی گفت: گزارش‌های ابتدایی دلیل انفجار را انتشار گاز می‌دانند اما همه کارشناسان اعزامی ما علت حادثه، گزارش پزشکی قانونی و ایمنی کار را بررسی کرده و گزارش نهایی و دقیق را به اطلاع ما می‌رسانند و آن را تقدیم مردم خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بامداد روز دوشنبه با سفر به استان سمنان از محل انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان دیدن کرد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار