فشار رژیم اسرائیل بر شبکه‌های اجتماعی برای حذف محتوا‌های فلسطینی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

فشار رژیم اسرائیل بر شبکه‌های اجتماعی برای حذف محتوا‌های فلسطینی

شبکه الجزیره در برنامه تلویزیونی خود فاش کرد که رژیم اسرائیل شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار قرار داده تا محتوا‌های فلسطینی و ضد اسرائیلی را از این شبکه‌ها حذف کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 09
کد خبر: ۲۰۳۲۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ برنامه "ما خفی اعظم" که از شبکه الجزیره پخش شد به بررسی همکاری‌های امنیتی بین مسئولین رژیم صهیونیستی و شبکه اجتماعی فیسبوک پرداخت. در این برنامه مقامات سابق رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن پیام‌هایی با محتوای فلسطینی و عربی اذعان کردند.

دبورا براون، محقق در زمینه حقوق دیجیتال در دیده بان حقوق بشر گفت که شرکت «متا» و پلتفرم‌های آن به اندازه کافی از حقوق بشر در سراسر جهان حمایت نمی‌کند. این برنامه تلویزیونی تحت عنوان "فضای بسته" به نقش لابی‌های رژیم صهیونیستی برای فشار به مدیریت فیس بوک پرداخت.

در همین راستا، مدیر سابق سیاست‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در فیس‌بوک تاکید کرد که رژیم اسرائیل توانسته است یک سیستم بسیار قوی برای تحت فشار قرار دادن و تأثیرگذاری بر مدیریت پلتفرم شرکت متا ایجاد کند. اسرائیل حتی سعی کرده است بر قوانین تأثیر بگذارد، قوانینی که بر کار الگوریتم‌ها حاکم است.

این برنامه تلویزیونی نشان داد که صد‌ها نفر از کارمندان شرکت متا از جمله مدیران، سرپرستان و تکنسین‌های بخش‌های مختلف تابعیت رژیم صهیونیستی را دارند و برخی از آن‌ها حتی با ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ارتباط دارند.

از میان کارمندان با نفوذ این شرکت می‌توان به «آدام موسری»، رئیس پلتفرم اینستاگرام و دیوید فیشر، مدیر درآمد‌های مالی فیس‌بوک اشاره کرد. همچنین می‌توان از خانم «امی پالمور»، مدیر سابق وزارت دادگستری رژیم اسرائیل نام برد که مسئول واحد سایبری است، هدف این افراد حذف پست‌هایی بود که محتوای فلسطینی داشتند.

بر اساس آنچه در سایت الجزیره نت منتشر شده است، نکته عجیب این است که این خانم به عضویت هیئت نظارت فیس بوک منصوب شده است که سؤالاتی در مورد میزان استقلال این هیئت مطرح می‌کند.

متا پس از اینکه شرکت‌های فناوری اسرائیلی را خرید، یکی از بزرگترین دفتر مرکزی خود را در خارج از ایالات متحده آمریکا در تل‌آویو افتتاح کرد.

به نوبه خود، جیلیان یورک، فعال حقوق بشر آمریکایی تأیید کرد که محتوای عربی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از محتوای منتشر شده به زبان عبری در معرض سانسور قرار دارد، به طوری که در سال ۲۰۱۶ فیس بوک انقلابی در سیاست خود در برخورد با محتوای عربی به ویژه محتوای فلسطینی ایجاد کرد.

اشرف زیتون، مدیر سابق سیاست‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در فیس‌بوک، فاش کرد که در پایان سال ۲۰۱۶، اسرائیل شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را نسبت به حذف سریع محتوا‌های ضد یهودی واسرائیلی اقدام نمی‌کردند جریمه‌های سنگینی اعمال می‌کرد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده