هشدار برف و باران برای ۲۰ استان بازداشت سرشبکه اصلی باند سودجویی ۵۰۰ میلیاردی از شرکت‌های معدنی و دولتی لغو اجرای طرح زوج و فرد از در منزل در تهران از پنجشنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا: تاکسی‌های اینترنتی باید طرح زوج و فرد را رعایت کنند وزیر علوم: آزمون جامع دکتری به طور کامل حذف نمی‌شود صندوق بازنشستگی: در یک سال گذشته تعداد حقوق‌بگیران ۲.۶ درصد افزایش یافته/ ۶۵ درصد این افراد مرد و ۳۵ درصد زن هستند غیرحضوری شدن مدارس آذربایجان شرقی در هفته آینده پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد

نسل جدید مدیریت طرح ترافیک تهران در راه است

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییرات شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک شهر تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۵۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی شفیعی؛ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به تغییرات شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، شیوه نوین مدیریت محدوده طرح ترافیک را آغاز کرده‌ایم که در آن معیارهایی مانند طول و مدت سفر، سطح سنگینی ترافیک و آلودگی هوا در تعیین عوارض روزانه مؤثر هستند.

 

وی افزود: این شیوه ابزاری مطلوب برای مدیریت هوشمند و عادلانه ترافیک شبکه معابر تهران خواهد بود.

 

اطلاعات خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این طرح، نسل جدیدی از نحوه مدیریت طرح ترافیک محسوب می‌شود و طبق آن متناسب با میزان آلایندگی خودروها، عوارض دریافت خواهد شد در واقع هرچه آلایندگی یک خودرو بیشتر باشد به همان نسبت عوارض بیشتری باید پرداخت کند.

 

شاید بتوان گفت این طرح به‌نوعی همان طرح LEZ است که در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف مطرح شد و قرار بود با دسته‌بندی خودروها به‌میزان پاکی و آلایندگی طرح ترافیک اجرایی شود اما آن طرح به یک پارامتر پرداخته بود که درست هم بود و میزان آلایندگی خودروها را مورد توجه قرار داشت اما موضوع دیگری که لازم است به آن پرداخته شود میزان پیمایش خودرو در شهر است.

 

در زمان حاضر به‌تناسب پیمایش خودروها عوارض دریافت نمی‌شود در حالی که ممکن است یک خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود و ساعت‌ها در محل پارک، متوقف باشد که در این صورت آلودگی ایجاد نمی‌کند اما خودروی دیگری وارد طرح شده و در حال تردد باشد.

 

عوارض طرح ترافیک با پارامترهایی که به آن اشاره شد، شناور خواهد بود و نرخ عوارض از نظر زمانی و مکانی هم مورد توجه قرار می‌گیرد یعنی معابر دارای ازدحام بیشتر یا آلودگی بیشتر در تعیین نرخ اثرگذار هستند و در چنین نقاطی نرخ عوارض بیشتر خواهد بود./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار