مارک میلی: سلاح‌های کره شمالی برای روسیه تفاوتی ایجاد نمی‌کند-راهبرد معاصر

مارک میلی: سلاح‌های کره شمالی برای روسیه تفاوتی ایجاد نمی‌کند

رئیس ستاد مشترک آمریکا می‌گوید حتی اگر کره شمالی به روسیه سلاح هم دهد تفاوتی در درگیری اوکراین ایجاد نمی‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 16
کد خبر: ۲۰۴۱۸۰

به گزارش راهبردمعاصر، مارک میلی، ژنرال ارتش آمریکا و رئیس ستاد مشترک این کشور با وجود اینکه روسیه امضای قرارداد نظامی با کره شمالی را تکذیب کرد، گفت که کره شمالی ممکن است مهمات توپخانه‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد، اما بعید است که تأثیر قابل توجهی بر درگیری اوکراین داشته باشد.

 

به گزارش تله تریدر، میلی در ادامه گفت: آیا این تفاوت فاحشی خواهد داشت؟ من نسبت به آن شک دارم؛ با وجود اینکه دیدار اخیر بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند منجر به تامین گلوله توپ ۱۵۲ میلی متری به مسکو که از جمله تجهیزات دوره شوروی است، توسط کره شمالی شود.

 

اظهارات میلی در بحبوحه گمانه زنی‌ها در مورد امکان ارائه مهمات توسط کره شمالی به روسیه در ازای دریافت سلاح یا فناوری پیشرفته مطرح می‌شود. با وجود ادعای آمریکایی‌ها کرملین تاکید کرده است که هیچ قرارداد نظامی بین روسیه و کره شمالی امضا نشده است.

 

رهبر کره شمالی روز سه شنبه در اولین سفر خارجی خود پس از ۴ سال وارد روسیه شد. آخرین سفر او به روسیه در آوریل ۲۰۱۹ بود، زمانی که وی وارد شهر «ولادی وستوک» شد که اندکی پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در «هانوی» پایتخت ویتنام صورت گرفت.کیم و پوتین روز چهارشنبه یک جلسه گفتگوی گسترده برگزار کرده و در آن به جنبه‌های روابط دو جانبه و همکاری بین دو کشور در همه زمینه‌ها پرداختند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده