واشنگتن‌پست: جنگنده اف-۳۵ آمریکا گم شد!-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واشنگتن‌پست: جنگنده اف-۳۵ آمریکا گم شد!

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ارتش این کشور برای پیداکردن جنگنده اف-۳۵ که به‌تازگی به دلایل نامعلومی گم شده، دست به دامن مردم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 18
کد خبر: ۲۰۴۴۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ارتش این کشور از مردم خواسته برای پیداکردن جنگنده اف ۳۵ به نیرو‌های ارتش کمک کنند.

آن‌گونه که واشنگتن‌پست گزارش داده این جنگنده دیروز یکشنبه پس از آن گم شد که در جنوب ایالت کارولینای جنوبی دچار حادثه شده و خلبان مجبور به خروج اضطراری از آن شد.

مقامات ارتش به دلیل اصلی این حادثه اشاره نکرده‌اند، تنها اعلام کردند که این جنگنده «گم شده» و تیم‌های جستجو هم‌اکنون عملیات جستجوی خود را بر دو دریاچه در شمال شهر «چارلستون» متمرکز کرده‌اند.

پایگاه مشترک چارلستون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) ضمن درخواست کمک از مردم برای پیداکردن این جنگنده اعلام کرد که «تیم‌های واکنش اضطراری همچنان در تلاش برای یافتن جنگنده اف -۳۵ هستند.»

به نوشته نشریه تایم، این اولین بار نیست که این جنگنده رادارگریز و گران‌قیمت دچار حادثه می‌شود. براساس گزارش اداره حسابداری دولتی در سال ۲۰۱۸ یک جنگنده اف-۳۵ در شهرستان بوفورت در کارولینای جنوبی به علت نقصد در لوله‌های سوخت سقوط کرد. یک سال بعد نیز یک جنگنده رادارگریز اف-۳۵ در جریان رزمایشی در آسمان اقیانوس آرام سقوط کرد و به قعر دریا رفت؛ دولت ژاپن به جای اعلام مسائل فنی، علت حادثه را سرگردانی خلبان را اعلام کرد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده