امیر قطر: اسرائیل رژیم آپارتاید قرن ۲۱ است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیر قطر: اسرائیل رژیم آپارتاید قرن ۲۱ است

امیر قطر در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره اینکه اسرائیل رژیم آپارتاید قرن ۲۱ است تاکید کرد که ملت فلسطین نباید اسیر ستم و خودسری‌های اشغالگران باشند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 20
کد خبر: ۲۰۴۸۱۴

به گزارش راهبرد معاصر. «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنانی در هفتاد و هشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به بررسی پرونده‌های مختلفی از جمله فلسطین و نیز پرونده سیاسی لبنان پرداخته و گفت، طولانی شدن رنج و درد مردم لبنان به دلیل محاسبات سیاسی مایه تاسف است.

 

امیر قطر با اشاره به اینکه وضعیت نهادهای دولتی لبنان خطرناک است تاکید کرد، یافتن راهکار فوری برای حل بحران ریاست‌جمهوری لبنان ضروری است.

 

وی درباره پرونده جنگ یمن نیز اظهار داشت که ما خواستار حل بحران یمن از طریق گفتگو هستیم. درباره افغانستان نیز ما به هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای تضمین تعهد به توافق دوحه ادامه می‌دهیم تا مانع از حرکت این کشور به سمت بحرانی شویم که حل کردن آن بسیار دشوار است.

 

تمیم بن حمد آل ثانی در بخش دیگر سخنان خود به پرونده فلسطین و تجاوزات روزانه اشغالگران علیه مردم فلسطین پرداخته و اعلام کرد، جایز نیست که مردم فلسطین اسیر خودسری‌ها و ستم‌های اسرائیل از جمله گسترش شهرک‌سازی‌ها توسط این رژیم باشند.

 

امیر قطر افزود، اسرائیل شکل یک رژیم آپارتاید را در قرن بیست و یکم دارد. ما نباید فراموش کنیم که در دنیا افرادی هستند که گرفتار فجایع و مصیبت‌های بزرگی هستند و وظیفه ماست که برای رفع ظلمی که در حق آنها روا می‌شود تلاش کنیم. باید موانع موجود بر سر راه مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود برداشته شود.

 

وی در ادامه به بحران‌های مختلف در سراسر جهان از جمله درگیری‌های چند ماه گذشته در سودان پرداخته و اظهار داشت، متاسفانه امسال شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز در سودان بودیم. ما جنایت‌هایی که علیه غیرنظامیان در سودان رخ داد را محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان آن هستیم. درگیری‌ها باید با راه‌های مسالمت‌آمیز حل گردد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار