سازمان ملل: اقدامات نامشروع اسرائیل مستلزم تبعات حقوقی است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سازمان ملل: اقدامات نامشروع اسرائیل مستلزم تبعات حقوقی است

یک کمیته تحقیقاتی سازمان ملل متحد با نامشروع خواندن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین خواستار متوقف‌سازی و جلوگیری از این اقدامات شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 30
کد خبر: ۲۰۶۲۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، یک کمیته سازمان ملل در برگه اعلام وضعیتی  اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را نامشروع خواند.

 

براساس گزارش شامگاه (جمعه) خبرگزاری فلسطین (وفا)، این برگه وضعیت را کمیته تحقیقاتی و مستقل سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی صادر کرده است.

 

در این برگه که تحت عنوان «تبعات حقوقی سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل در خاک اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی» منتشر شده، آمده است: «اشغالگری اسرائیل که تاکنون ۵۶ سال ادامه داشته، -برابر با حقوق بین‌الملل- غیرقانونی است و اقدامات نامشروع مستلزم تبعات حقوقی برای اسرائیل است».

 

این کمیته سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «تمام کشورها و سازمان ملل ملزم به اقدام فوری جهت جلوگیری از این فعالیت‌های غیرقانونی هستند».

 

در بخش دیگری از این برگه آمده است: «اسرائیل حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت را با اشغال بلندمدت، شهرک‌سازی و الحاق خاک اشغالی فلسطین از سال ۱۹۶۷، نقض کرده و همچنان نقض می‌کند».

 

خبرگزاری فلسطین می‌گوید که این برگه در چارچوب «قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد (۲۰۲۲) صادر شده که در آن از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته شده بود در خصوص اشغال خاک فلسطین توسط اسرائیل رأی مشورتی صادر کند».

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیست و هفتم ماه می سال ۲۰۲۱ این کمیته را مکلف به انجام تحقیقات کرد. این کمیته سالانه گزارشی درباره فعالیت‌های اصلی خود به شورای حقوق‌بشر و مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده