آیت الله رئیسی: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی فعال شود-راهبرد معاصر
سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم سخنرانی رهبر انقلاب در «عیدغدیر» زنده پخش می‌شود سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چقدر است؟ مخبر: شهید رییسی کمترین انتقاد را به دولتهای پیشین داشت امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری از رسانه ملی حمایت حزب اسلامی قانون از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شناسایی خانه‌های خالی عرضه مسکن را به تعادل می‌رساند تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است سرلشکر موسوی: قوه قضاییه حرکت پرشتابی برای اقامه عدل و تأمین امنیت مردم در پیش گرفته است قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم قالیباف: سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند

آیت الله رئیسی: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی فعال شود

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادیِ ایران و مالزی برای بررسی راه‌های افزایش همکاری و رفع موانع موجود، تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت فیمابین را بستری لازم برای ارتقای روابط دو کشور دانست.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 21
کد خبر: ۲۰۵۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سومین روز سفر به نیویورک، در دیدار «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی که در هتل محل اقامت هیأت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، پیشرفت‌های بسیار خوب ایران و مالزی در زمینه‌های پزشکی علمی، فناوری و صنعتی را بستری مناسب برای توسعه تعاملات و افزایش سطح همکاری‌های میان دو کشور دانست.

 

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی برای بررسی راه‌های افزایش همکاری و همچنین رفع موانع موجود، تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت فیمابین را بستری لازم و اقدامی مؤثر در ارتقای همه‌جانبه روابط دو کشور مسلمان دانست.

 

رئیسی همچنین موضوع فرهنگ را از جمله ظرفیت‌های بسیار مهم برای گسترش روابط دو کشور عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است در کنار توسعه روابط اقتصادی و تجاری، روابط فرهنگی خود با مالزی را نیز گسترش دهد.

 

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های چشمگیر ایران در حوزه‌های پزشکی، دارویی، علم و فناوری و نظامی را شایسته تقدیر دانست.

 

نخست وزیر مالزی در ادامه گسترش و تعمیم همکاری‌های دوجانبه به همکاری در قالب ائتلاف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و گفت: عمیقأ باور داریم هیچ مداخله خارجی نباید مانع همکاری دو کشور مسلمان ایران و مالزی باشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار