به گزارش راهبرد معاصر، احمد جعفری نسب در خصوص وظایف سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی در سرویس مدارس گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در مواردی شروع به رسیدگی میکند که گزارش از سازمان صمت و نظارت بر قیمتها، مراکز دولتی مثلاً آموزش و پرورش و مراکز قضائی، اشخاص حقیقی و حقوقی و یا گزارشهای مردمی در خصوص گران فروشی را دریافت کند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هر وقت یک ارگان، مجموعه یا شرکتی نرخ مصوب برای ارائه خدمات نداشته باشد و یا نرخی مصوب شده باشد و بالاتر از این نرخ خدمات در بازار ارائه شود و مازاد بر تعرفه در سرویس مدارس گرفته شود از نظر تعزیرات گرانفروشی است و ما ورود میکنیم. اگر مردم در جایی دیدند که قرارداد سرویس مدارس از نرخ مصوب اعلامی بالاتر باشد میتوانند به تعزیرات گزارش بدهند.
وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات آمادگی دریافت گزارشها و شکایتهای آنها را دارد و به آنها کد رهگیری بدون دریافت هیچ گونه هزینه و دوندگی داده میشود. حتی اگر قیمت مصوب وجود نداشته باشد و قیمت متعارفی باشد و در سرویس مدارس از قیمت متعارف هم بالاتر اخذ شود باز هم تعزیرات حکومتی میتواند به این موضوع ورود کند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: قبل از شروع مدارس به تمام استانها بخشنامه کردیم که در جاهایی که مردم برای سرویس مدارس شکایتی داشته باشند ورود کنند. ما نمیتوانیم در رأس به این موضوع ورود کنیم و بر خودروهای شخصی نظارت کنیم. آموزش و پرورش هم وقتی این موارد گران فروشی را مشاهده میکند میتوانند به تعزیرات حکومتی اعلام کند.
وی ادامه داد: با آموزش و پرورش نامه نگاری کردیم که این موارد را به ما اعلام کنند. طی یک روز آینده این مشکل را پیگیری خواهیم کرد./ باشگاه خبرنگاران