اظهارات صحرایی درباره قبولی حداکثری دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در کنکور-راهبرد معاصر

اظهارات صحرایی درباره قبولی حداکثری دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در کنکور

وزیر آموزش و پرورش گفت: شیر فقط در پایه ابتدایی در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۷۱۷

به گزرش راهبرد معاصر. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: ما بر فهرست غذایی مدارس غیردولتی نظارتی نمی‌کنیم و هیچگونه حرکتی مبنی بر اشرافیت در مدارس مورد تایید ما نیست.

 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: ما از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که از چنین مسائلی استقبال نکنند و به ما کمک کنند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. ما باید بر کیفیت آموزش نظارت کنیم.

 

صحرایی در مورد توزیع شیر در مدارس نیز اظهار کرد: شیر فقط در پایه ابتدایی در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌های برتر کنکور که بیشتر از مدارس غیردولتی در کنکور پذیرفته شده‌اند و افزایش کیفیت سطح آموزش مدارس دولتی توضیح داد: ما مرکز ثقل برنامه‌ریزی مدارس دولتی هستیم. امسال مدارس دولتی درخشان بودند. ما هم برای کیفیت آموزش هم برای کیفیت معلمان همینطور در جهت کیفیت فضای آموزشی برنامه‌های جدی داریم. موضوع نیکوکاری در مدارس را در سه استان اجرایی کردیم. امر خیر در نظام آموزشی جاری است. در بسیاری از شهرهای کشور هم این اتفاق افتاده است. مدیران مدارس ما به امر نیکوکاری در مدارس توجه دارند.

 

صحرایی با بیان اینکه "امیدواریم سازمان دانش آموزی به زودی بتواند مجوز مراکز نیکوکاری را در تمام مدارس کشور بگیرد"، گفت: بی‌تردید یکی از ویژگی‌های ایرانی‌ها در تمام طول تاریخ این بوده که دیگران را هم در امر خیر شریک کنند و این نیکوکاری در مدارس حتماً جلوه بسیار زیباتری خواهد یافت. سازمان دانش‌آموزی وظیفه امر نیکوکاری در مدارس را به عهده گرفته است. سه استان مجوز گرفتند و باقی استان‌ها هم مجوز خواهند گرفت. به جهت این که نیکوکاری در مدارس نظم و انضباط پیدا کند با کمیته امداد هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده