هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

معاون وزیر آموزش و پرورش: با اشرافی‌گری در برخی مدارس غیردولتی برخورد می‌کنیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختار‌ها هزینه‌ای دریافت شود و بحث اشرافیت ترویج داده شود، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۸۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی تأمین شود، در سال گذشته اعلام کردیم که هر معلمی می‌خواهد وارد مدارس غیردولتی شود باید فرایند صلاحیت حرفه‌ای و عمومی وی لحاظ شود تا منجر به کارت صلاحیت معلمی شود.

وی افزود: بخشی از این موضوع را در گزینش گنجانده شده که جذب نیروی انسانی با دو پیش شرط انجام شود؛ معلمی بدون گزینش و عدم تطابق تدریس با رشته تحصیلی وارد مدارس غیردولتی نشود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی با بیان اینکه در فرایندی سه ساله ارتقای توانمندی و دانش‌افزایی تمام معلمان مدارس غیردولتی را برنامه‌ریزی کردیم، گفت: ۳۶۰ ساعت در قالب ۶ پودمان ۶۰ ساعته طراحی شده که در آن صلاحیت عمومی و دانش تربیتی و تخصصی مدنظر قرار گرفته است..

محمودزاده خاطرنشان کرد: این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان شروع شده که بخشی در تابستان صورت گرفته و بخش دیگر آن نیز در طول سال تحصیلی انجام خواهد گرفت؛ همه استان‌ها نیز موظف شدند پودمان اول و دوم را تا انتهای سال تحصیلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم نداشتیم، تصریح کرد: به جز تأمین نیروی انسانی در بخش حاکمیتی آموزش و پرورش، مؤسسین در صورت نیاز نیروی انسانی معرفی می‌کنند که باید گزینش و فرایند آموزش برای آنان نیز اتفاق بیفتد تا برای تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی حضور داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی مصوبه برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی تدریس می‌شود، اظهار کرد: در برخی مدارس بیشتر از مصوبه کتاب‌های درسی با دانش آموزان کار می‌شود که این موضوع در شورای نظارت طرح شد و برای تدریس هر جزوه و کتابی به غیر از کتاب‌های درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مجوز لازم صادر شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی با اشاره به نظارت بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: در کارشناسی‌های سازمان موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش‌آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و... تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه البته این‌ها در آیین‌نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که رعایت آن الزامی است، گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان و... باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختار‌ها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ‌سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت؛ چراکه می‌خواهیم دانش‌آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند. / فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار