گزارش نشریه «بیلد» از وضعیت بحرانی اوکراین-راهبرد معاصر

گزارش نشریه «بیلد» از وضعیت بحرانی اوکراین

نشریه آلمانی «بیلد» در گزارشی شرح داد که وضعیت اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه از جوانب مختلف در حال بدتر شدن است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۷۰۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشریه آلمانی «بیلد» برای دومین روز متوالی اوضاع اوکراین را در ضمن جنگش با روسیه منفی ارزیابی کرده و نوشت که همه چیز برای کی‌یف در حال از دست رفتن است؛ ناامیدی بر پایتخت اوکراین حاکم شده و حامیان غربی اوکراین حالا به سمت مذاکرات تمایل پیدا کرده‌اند.

این نشریه آلمانی در این مطلبش با تیتر «سقوط حمایت‌ها: یک شکست بزرگ؟» که توسط پل رونزایمر، تحلیلگر این نشریه نوشته شد، ارزیابی کرد، «خستگی در جنگ» یکی از بزرگترین خطرات است. همزمان واضح است که وضعیت برای اوکراین هر چه خطرناکتر شده است!

روزنامه بیلد نوشت، ضدحمله ارتش اوکراین موفقیتی کمتر از آنچه که رژیم کی‌یف و متحدان غربی‌اش انتظار داشتند کسب کرده است، تلفاتش شدیدا بالا بوده است، حامیان غربی تسلیحات در حجم لازم برای آن نمی‌فرستند و در مقابل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتظار دارد که حمایت سیاسی از اوکراین به افول خود ادامه دهد‍ و کلیت پشتیبانی‌ها از اوکراین هم در حال سقوط است.

علاوه بر آن، روسیه به میزان چشمگیری تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی و جنگی خود را گسترش داده و با وجود آنکه تحت تحریم‌ها است، با ظرفیتی بیشتر از غرب می‌تواند در هر روز تولید داشته باشد. به این ترتیب زمان تا حد زیادی به نفع ولادیمیر پوتین به پیش می‌رود و رئیس جمهور روسیه امیدوار است که افول حمایت‌های سیاسی از اوکراین ادامه پیدا کند. اظهارات و بیانیه‌های رسمی پوتین و حامیان وفادارش نشان می‌دهند که آن‌ها قصد عقب نشینی از هدفشان را ندارند.

در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در کی‌یف دو نفر غایب بودند: وزیر خارجه لهستان و وزیر خارجه مجارستان.

از سوی دیگر، بین اوکراین و لهستان نیز اختلافاتی بر سر مساله غلات و محموله‌های تسلیحاتی بروز یافته و اوکراین با مجارستان نیز از ابتدای جنگ اختلافاتی را داشته است.

یک اتفاق منفی دیگر برای اوکراین، انتخاباتی است که اخیرا در اسلواکی برگزار شده و در آن رابرت فیتسو، یک سیاستمدار طرفدار روسیه پیروز شده است. تهدید دیگر برای اوکراین نیز احتمال این است که آمریکا رویه‌اش را در قبال کی‌یف تغییر دهد.

رهبران اوکراین نیز احساسات ناپایداری در قبال حامیان خود دارند. آن‌ها از یک طرف از غرب به خاطر «کمکها» تشکر می‌کنند، اما از طرف دیگر از سرعت پایین تحویل تسلیحات و عدم ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین گلایه می‌کنند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده