استقرار جنگنده‌های تایفون در لهستان توسط انگلیس-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

استقرار جنگنده‌های تایفون در لهستان توسط انگلیس

وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه خبر داد که این کشور در پاسخ به تهدید‌های فزاینده روسیه، در لهستان جنگنده‌های تایفون مستقر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 01
کد خبر: ۲۰۶۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه گفت که این کشور در حال حاضر تصمیم به استقرار جنگنده‌های تایفون در لهستان دارد. وی این اقدام را در راستای حمایت از لهستان در مقابل روسیه توصیف کرد.

وزیر دفاع انگلیس که این سخنان را در جریان کنفرانس حزب محافظه کار مطرح می‌کرد، افزود: «در پاسخ به درخواست دوستان لهستانی، جنگنده‌های تایفون در لهستان مستقر می‌شوند تا از همپیمانمان در ناتو در برابر تهدید‌های فزاینده روسیه حمایت کنیم».

شاپس افزود: «استقرار این جنگنده‌ها پیش از انتخابات، نشانه‌ای محکم از این است که انگلیس از آزادی و دموکراسی در میان همپیمانانش حمایت می‌کند». قرار است که انتخابات پارلمانی در لهستان روز ۱۵ اکتبر آینده برگزار شود.

این در حالی است که روزنامه «تلگراف» بامداد یکشنبه از تصمیم وزارت دفاع انگلیس برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، خبر داد.

این روزنامه گزارش داد که «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس می‌گوید برای آموزش نظامیان کی‌یف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند.

شاپس در گفتگو با تلگراف توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفتگو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.

به نوشته این روزنامه، وزیر دفاع انگلیس همچنین از کارخانه‌ها و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور خواست که تأسیساتی را در خاک اوکراین برای تولید تجهیزات نظامی احداث کنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده