تأخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس خوزستان یکشنبه ۱۱ آبان پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده گوشی‌های هوشمند داوطلبان آزمون استخدامی ایثارگران بخوانند / تمدید مهلت ثبت‌نام + جزئیات  ورود سامانه بارشی جدید به شمال کشور؛ هشدار سرمازدگی در ۱۳ استان آخرین وضعیت پرونده اعضای باند خرید و فروش کودکان در تهران ماجرای فروش سکه‌های تقلبی در شهرری بازداشت مأمور پلیس در ارتباط با تیراندازی مرگبار در هرمزگان / ماجرا چه بود؟ زمان انتشار منابع و دفترچه کنکور فرهنگیان ١۴٠۵ اطلاعیه فوری درباره انسداد تونل نیایش؛ رانندگان بخوانند طرح جایگزین انتقال پایتخت کلید خورد هشدار قرمز؛ ۱۱ شهر در محاصره آلودگی پلمب یک تالار پذیرایی به علت مسمومیت غذایی بیش از ۷۰ نفر/ ماجرا چیست؟ ازدواج با اتباع غیرایرانی قانونی می‌شود اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای چالوس و هراز بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند

سهم «تلفن همراه» در وقوع تصادفات موتورسواران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت‌سواران از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران گفت:‌در این میان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف موتورسواران نیز استفاده از تلفن همراه از سوی راکبان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت با بیان اینکه نیمی از فوتی‌های تصادفات رانندگی در شش ماه نخست امسال در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است؛ گفت:‌این اشکال از وسیله نقلیه یا همان موتورسیکلت نیست؛ اشکال کار اینجاست که برخی موتورسواران تصور می‌کنند به راحتی می‌توان از هر محلی تردد کرد و هر تخلفی را انجام داد. آمار‌ها حاکی از این است که رتبه نخست علت تصادفات موتورسواران به عدم توجه آن‌ها به جلو برمی‌گردد و علتش هم صحبت کردن با تلفن همراه پشت موتورسیکلت و دادن پیامک و ... است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخش زیادی از تصادفات ناشی از واژگونی خود موتورسیکلت بدون برخورد با وسایل نقلیه است که ناشی از همین صحبت کردن پشت موتور با تلفن همراه است.

جوانبخت با بیان اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی نقش تعیین کننده‌ای در بالا بردن آمار متوفیان و مجروحان موتورسیکلت‌سوار دارد، گفت: در بیشتر تصادفاتی که موتورسیکلت سوار کلاه ایمنی ندارد صدمه اصلی به سر و گردن این افراد وارد می‌شود. همچنین باید توجه داشت که افراد برای استفاده از موتورسیکت باید مهارت‌های لازم را بیاموزند و ضمن رعایت همه نکات ایمنی، حتماً از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین از آنجایی که افراد با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی هستند مسلماً اقدامات آموزشی برای بخشی از جامعه موثر است، اما برای بخش دیگر باید نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و قانونی وارد عمل شوند و آن‌ها را مجاب کنند.

جوانبخت بیشتر تصادفات را ناشی از بی اطلاعی و در ضعیف افراد از حیطه خطر دانست و گفت: برخی افراد فکر می‌کنند قهرمان هستند و هیچ وقت تصادف نمی‌کنند درصورتی‌که افرادی که مهارت بالایی در رانندگی دارند از زوایای پنهان رانندگی مطلع هستند و مواضع خطر را می‌شناسند و از این رو هیچگاه چنین تصوری ندارند. / ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار