سهم «تلفن همراه» در وقوع تصادفات موتورسواران-راهبرد معاصر
خبر مهم وزارت آموزش و پرورش | موافقت با استخدام ۷۵ درصد متقاضیان آزمون‌های دبیری که گزینش ردشان کرده بود اعلام آخرین ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌ها پیش بینی باران و برف در ارتفاعات استان تهران برای هفته پیش رو اسامی جدید محصولات بهداشتی غیرمجاز اعلام شد هشدار رعد و برق شدید در ۴ استان آخرین فرصت بارگذاری مدارک برای رتبه‌بندی معلمان | زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان مشخص شد؟ + فیلم وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۳؛ بارش باران و مه گرفتی در محور‌های شمالی مشاهده تتوکاران مرد در یک آرایشگاه زنانه در کرج + واکنش رئیس اتاق اصناف آموزش و پرورش: قصد جداسازی کلاس‌های دانش‌آموزان اتباع را نداریم بارش پراکنده و وزش باد در برخی استان‌ها دفترچه راهنمای ثبت نام دو آزمون ارشد و دکتری اصلاح شد نظام پرستاری: دستور العمل افزایش سه برابری ساعت اضافه کار پرستاران بزودی ابلاغ می‌شود رئیس سازمان محیط‌زیست: برای توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا تصمیمی گرفته نشده ماجرای اعتراض پرستاران اهوازی چه بود؟ خبر مهم برای بازنشستگان؛ افزایش حقوق از همین ماه

سهم «تلفن همراه» در وقوع تصادفات موتورسواران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت‌سواران از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران گفت:‌در این میان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف موتورسواران نیز استفاده از تلفن همراه از سوی راکبان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت با بیان اینکه نیمی از فوتی‌های تصادفات رانندگی در شش ماه نخست امسال در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است؛ گفت:‌این اشکال از وسیله نقلیه یا همان موتورسیکلت نیست؛ اشکال کار اینجاست که برخی موتورسواران تصور می‌کنند به راحتی می‌توان از هر محلی تردد کرد و هر تخلفی را انجام داد. آمار‌ها حاکی از این است که رتبه نخست علت تصادفات موتورسواران به عدم توجه آن‌ها به جلو برمی‌گردد و علتش هم صحبت کردن با تلفن همراه پشت موتورسیکلت و دادن پیامک و ... است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخش زیادی از تصادفات ناشی از واژگونی خود موتورسیکلت بدون برخورد با وسایل نقلیه است که ناشی از همین صحبت کردن پشت موتور با تلفن همراه است.

جوانبخت با بیان اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی نقش تعیین کننده‌ای در بالا بردن آمار متوفیان و مجروحان موتورسیکلت‌سوار دارد، گفت: در بیشتر تصادفاتی که موتورسیکلت سوار کلاه ایمنی ندارد صدمه اصلی به سر و گردن این افراد وارد می‌شود. همچنین باید توجه داشت که افراد برای استفاده از موتورسیکت باید مهارت‌های لازم را بیاموزند و ضمن رعایت همه نکات ایمنی، حتماً از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین از آنجایی که افراد با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی هستند مسلماً اقدامات آموزشی برای بخشی از جامعه موثر است، اما برای بخش دیگر باید نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و قانونی وارد عمل شوند و آن‌ها را مجاب کنند.

جوانبخت بیشتر تصادفات را ناشی از بی اطلاعی و در ضعیف افراد از حیطه خطر دانست و گفت: برخی افراد فکر می‌کنند قهرمان هستند و هیچ وقت تصادف نمی‌کنند درصورتی‌که افرادی که مهارت بالایی در رانندگی دارند از زوایای پنهان رانندگی مطلع هستند و مواضع خطر را می‌شناسند و از این رو هیچگاه چنین تصوری ندارند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار