آوارگی بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

آوارگی بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه

یکی از نهادهای سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه اکنون آواره شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۴۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های انسانی اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

 

مطابق این آمار، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری باریکه غزه اکنون آواره‌اند. دفتر هماهنگی‌های انسانی سازمان ملل تأکید کرده قطع برق و منع واردات سوخت به غزه اثرات مخربی روی نظام سلامت و دسترسی به آب آشامیدنی سالم خواهد داشت.

 

در این بیانیه تصریح شده است: «افزایش مصرف آب از منابع ناسالم احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و شیوع آن را بالا می‌برد.»

 

پیشتر آژانس پناهندگان سازمان ملل هم در بیانیه‌ای درباره شرایط وخیم در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد ۱۲ نفر از کارکنان این سازمان طی ۱۲ روز گذشته جانشان را از دست داده‌اند.

 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به کشته شدن حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

 

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار