پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت

برای تک نرخی شدن نرخ ارز اقدام شد

برای تک نرخی شدن نرخ ارز اقدام شد رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در حوزه ارز تلاش کردیم به سمت تک نرخی شدن برویم اما هنوز موفق نشده‌ایم. بانک مرکزی توجیهات و مصلحت های خودش را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۴۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: صادرات کشور 2.5 درصد کاهش یافته اما میزان صادرات غیر نفتی در کشورمان افزایش یافته است و امیداریم در آینده نیاز ارزی کشور را بدون صادرات نفت تامین کنیم.

 

وی افزود: ترازهای تجاری شاخص‌های انرژی، پتروشیمی و معدنی با وجود افت 2.5 درصدی از لحاظ وزنی 29 درصد افزایش یافته است.

 

ضیغمی یاد آور شد: در شش ماه گذشته در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی رشد صادرات داشتیم، اما در حوزه پتروشیمی به دلیل کاهش ارزش شاهد کاهش صادرات هستیم. رقم صادرات غیر نفتی در این مدت بیش از 24 میلیارد دلار است.

 

وی تصریح کرد :در نمایشگاه اکسپو ایران 70 کشور به ایران آمدند که برای توسعه اقتصادی کشور نوید بخش است.

 

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: 20 رایزن بازرگانی از کشورمان به دیگر کشور ها اعزام شده اند که برنامه ریزی شده تعداد آنها به 45 نفر افزایش یاید اما با این وجود کماکان تعداد آنها کافی نیست به طوری که برخی از کشورها تنها در ایران چند رایزن بازرگانی برای توسعه بازار برای محصولات صادراتی کشور خود دارند.

 

*50 مرکز تجاری در دیگر کشورها ایجاد شد

وی با بیان اینکه مراکز تجاری تا دو سال آینده به بلوغ خود خواهند رسید، تصریح کرد: 50 مرکز تجاری ایران در دیگر کشورها ایجاد شده است که آنها نیز در کشورهایی که رایزن بازرگانی نداریم میتوانند راهگشا باشند.

 

ضیغمی با بیان اینکه با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دنبال دانش بنیان کردن بازارهای صادراتی خود هستیم گفت: در10 سال گذشته در حوزه دانش بنیان ها ارزش افزوده بالایی داشتیم اما این امر در حوزه صادرت محقق نشده است که با دانش بنیان کردن شرکت های صادراتی مشوق هایی نیز به آنها داده میشود.

 

وی اظهار داشت: در حوزه ارز تلاش کردیم به سمت تک نرخی شدن برویم اما بانک مرکزی توجیهات و مصالح خودش را داشت؛ تبعیضی که برای صادرکنندگان غیرنفتی کشور در نرخ فروش ارز وجود داشته با اقداماتی که انجام شد، تا حدی بهبود پیدا کرده است.

 

ضیغمی گفت: برای بازگشت ارز حاضل از صادرات برنامه هایی مانند واردات طلا و واردات در مقابل ارز صادرات به عنوان راهکار در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: بسته های حمایتی نیز برای صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در نظر گرفته شده است./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار