تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

برای تک نرخی شدن نرخ ارز اقدام شد

برای تک نرخی شدن نرخ ارز اقدام شد رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در حوزه ارز تلاش کردیم به سمت تک نرخی شدن برویم اما هنوز موفق نشده‌ایم. بانک مرکزی توجیهات و مصلحت های خودش را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۴۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: صادرات کشور 2.5 درصد کاهش یافته اما میزان صادرات غیر نفتی در کشورمان افزایش یافته است و امیداریم در آینده نیاز ارزی کشور را بدون صادرات نفت تامین کنیم.

 

وی افزود: ترازهای تجاری شاخص‌های انرژی، پتروشیمی و معدنی با وجود افت 2.5 درصدی از لحاظ وزنی 29 درصد افزایش یافته است.

 

ضیغمی یاد آور شد: در شش ماه گذشته در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی رشد صادرات داشتیم، اما در حوزه پتروشیمی به دلیل کاهش ارزش شاهد کاهش صادرات هستیم. رقم صادرات غیر نفتی در این مدت بیش از 24 میلیارد دلار است.

 

وی تصریح کرد :در نمایشگاه اکسپو ایران 70 کشور به ایران آمدند که برای توسعه اقتصادی کشور نوید بخش است.

 

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: 20 رایزن بازرگانی از کشورمان به دیگر کشور ها اعزام شده اند که برنامه ریزی شده تعداد آنها به 45 نفر افزایش یاید اما با این وجود کماکان تعداد آنها کافی نیست به طوری که برخی از کشورها تنها در ایران چند رایزن بازرگانی برای توسعه بازار برای محصولات صادراتی کشور خود دارند.

 

*50 مرکز تجاری در دیگر کشورها ایجاد شد

وی با بیان اینکه مراکز تجاری تا دو سال آینده به بلوغ خود خواهند رسید، تصریح کرد: 50 مرکز تجاری ایران در دیگر کشورها ایجاد شده است که آنها نیز در کشورهایی که رایزن بازرگانی نداریم میتوانند راهگشا باشند.

 

ضیغمی با بیان اینکه با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دنبال دانش بنیان کردن بازارهای صادراتی خود هستیم گفت: در10 سال گذشته در حوزه دانش بنیان ها ارزش افزوده بالایی داشتیم اما این امر در حوزه صادرت محقق نشده است که با دانش بنیان کردن شرکت های صادراتی مشوق هایی نیز به آنها داده میشود.

 

وی اظهار داشت: در حوزه ارز تلاش کردیم به سمت تک نرخی شدن برویم اما بانک مرکزی توجیهات و مصالح خودش را داشت؛ تبعیضی که برای صادرکنندگان غیرنفتی کشور در نرخ فروش ارز وجود داشته با اقداماتی که انجام شد، تا حدی بهبود پیدا کرده است.

 

ضیغمی گفت: برای بازگشت ارز حاضل از صادرات برنامه هایی مانند واردات طلا و واردات در مقابل ارز صادرات به عنوان راهکار در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: بسته های حمایتی نیز برای صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در نظر گرفته شده است./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار