برنامه آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر ۱۴۰۲-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

برنامه آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خواستار اتخاذ تدابیر شایسته از سوی مدارس برای مشارکت همه جانبه خانواده‌ها شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد محمودزاده ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در خصوص نقش اولیا در تحقق اهداف آموزش و پرورش به‌ویژه سند تحول بنیادین گفت: نظام تعلیم و تربیت از ۴ رکن خانواده، مدرسه، اجتماع و رسانه تشکیل شده که اولیا و خانواده، یکی از ارکان مهم تربیت است.

وی با بیان اینکه خانه، اولین رکن آموزش فرزندان است و ۶ سال از بهترین دوران تربیت کودک در خانه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: با ورود به مدرسه و در ادامه مسیر تحصیلی نیز ساعات مهمی از حضور دانش‌آموز و فرزند در خانه سپری می‌شود و به همین خاطر، اولیا و خانواده‌ها نقش بسزایی در تربیت و تعالی دانش‌آموز که مورد نظر آموزش و پرورش است، را برعهده دارند.

محمودزاده تصریح کرد: تحقق نقش اولیا و خانواده در تربیت و ارتقای دانش و مهارت‌های دانش‌آموز، نیازمند یک مشارکت پذیری و هم‌افزایی است تا خانه و مدرسه با ادبیات مشترک مسیر را برای کسب آموزه‌های تربیتی، علم آموزی و توانایی‌های مهارتی دانش آموزان فراهم آورند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ادبیات مشترک در سند تحول بنیادین گفت: زمینه این ادبیات مشترک باید در جامعه مهیا شود. در این میان رسانه‌ها و سایر متولیان نیز باید در چیدمان این نقشه راه که سند تحول بنیادین محور حرکت و برنامه هاست یاری کنند تا نقش اولیای دانش‌آموز در مدرسه به جهت مشارکت‌های جدی تحقق یابد.

وی تصریح کرد: مشارکت، نوعاً مشارکت مالی خانواده‌ها نیست بلکه نیازمند مشارکت چندوجهی والدین در فرایند برنامه‌ها و امور آموزشی و پرورشی در مدارس هستیم تا با ادبیات مشترک موضوع تربیت بین مدرسه و خانه مدیریت شود و امیدواریم در تحقق و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در آن به خوبی نقش خانواده و اولیا در تربیت تبیین شده بتوانیم کار‌های راهبردی و اساسی را انجام دهیم.

محمودزاده نقش آفرینی و مشارکت والدین در اجرای برنامه‌های تحصیلی و تربیتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در این مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان متحمل هزینه اند؛ بنابراین مشارکت آنان در پیشبرد و برنامه‌های آموزشی و پرورشی خوبی حائز اهمیت است.

وی خواستار اتخاذ تدابیر شایسته از سوی مدارس برای مشارکت همه جانبه خانواده‌ها شد و اظهار کرد: حضور مؤثر اولیا در مدارس دولتی و غیردولتی توفیقی است تا همراه با آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی مشارکت کنند و برجستگی‌های اعتقادی، اخلاقی و علمی دانش‌آموز در مجموعه آموزش و پرورش محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای طرح توانمند سازی معلمان و ساماندهی تخصصی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی، گفت: با برنامه ریزی مناسب آموزشی و تربیتی در قالب پروژه مهر ۱۴۰۲ علاوه بر تخصیص نیروی انسانی مورد نیاز در مدارس غیر دولتی، محیط و کلاس‌های مدارس بهسازی و در شهریور ماه آماده استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بود.

وی گفت در مدارس غیر دولتی کلاس بدون معلم وجود ندارد و کتاب‌های درسی نیز در اختیار همه دانش‌آموزان قرار گرفته است. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده