هشدار سازمان ملل درباره وضعیت بحرانی سوخت در غزه-راهبرد معاصر

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت بحرانی سوخت در غزه

سخنگوی دفتر آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل اعلام کرد سوخت در غزه به مرز بحران رسیده و فلسطینی‌های این منطقه به شدت نیازمند کمک هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۶۸۲

به گزارش راهبرد معاصر.‌ عدنان ابوحسنه، سخنگوی دفتر آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی از میزان سوخت در غزه و کمک‌های بشر دوستانه در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، ابوحسنه در گزارش خود تاکید کرد که ۲۰ کامیونی که برای کمک به نوار غزه وارد شده اند بسیاری از نیاز‌های مردم این منطقه را برآورده نمی‌کند.

 

ابوحسنه تاکید کرد غزه به ۱۰۰ کامیون در روز برای پاسخگویی به خواسته‌های بیش از دو میلیون فلسطینی نیاز دارد و تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه شدند حاوی سوخت نبودند.

 

وی بر ضرورت تامین این مواد برای تامین انرژی بیمارستان‌ها و در نتیجه درمان خیل عظیم مجروحان تاکید کرد.

 

ابوحسنه بحران سوخت را ویرانگر توصیف کرد و گفت: سوخت در غزه در دسترس نخواهد بود مگر اینکه از رفح عبور کند، در این صورت مردم غزه دچار فاجعه واقعی خواهند شد و همه بیمارستان‌ها از کار خواهند افتاد.

 

وی بر لزوم توقف تشدید تنش‌ها در نوار غزه تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت به حد دیوانه‌کننده رسیده است، غیرنظامیان فلسطینی‌ هیچ ارتباطی با درگیری کنونی در غزه ندارند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده