قالیباف: در آموزش و پرورش مسائلی وجود دارد که نیاز به تدبیر دارد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

قالیباف: در آموزش و پرورش مسائلی وجود دارد که نیاز به تدبیر دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لذا به نظر می رسد که حل این مشکلات، پیچیده‌ نیست و راهکار آن وجود دارد و با تدبیر و تصمیم درست می توان مشکل را حل کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۴۷

به گزارش راهبرد معاصر،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی امروز(یک‌شنبه،30مهر) که پیرامون مشکلات آموزش و پروش برگزار شد،گفت: در طول 18 سال گذشته 15 وزیر و سرپرست این وزارتخانه مهم تغییر کرده است و با این شرایط آیا کسی می‌تواند از کارنامه این وزارت، دفاع کند؟

 

رئیس مجلس با اشاره به اتفاقات اسفند 1401 و عدم پرداخت حقوق معلمان که به کنار رفتن وزیر سابق آموزش و پرورش منجر شد، گفت: به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش مسائلی وجود دارد که حل نشده و حل و فصل آن نیاز به تدبیر دارد.

 

وی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته برای حل فوری مشکل پیش آمده تأکید کرد: البته زمانی که به معلمان بازنشسته پیشنهاد تدریس برای یکسال داده می شود، ممکن است استقبال کمی انجام شود اما وقتی اعلام شود که بازنشستگان مثلا برای 5 سال می توانند به صورت حق التدریس به نظام آموزشی کمک کرده و حق التدریس خود را نیز دریافت می کنند، طبیعتا با استقبال بیشتری مواجه خواهیم بود. لذا به نظر می رسد که حل این مشکلات، پیچیده‌ نیست و راهکار آن وجود دارد و با تدبیر و تصمیم درست می توان مشکل را حل کرد.

 

رئیس مجلس افزود: در شرایطی که استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به 4 سال زمان نیاز دارد، می توان برای حل مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها که رشته‌های آنها مورد نیاز آموزش و پرورش است، کمک گرفت و این افراد را پس از حضور در یک دوره 6 ماهه تربیت معلم، جذب و آماده حضور در کلاس درس کرد.

 

قالیباف همچنین با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً پس از بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی، جلسه‌ای رسمی در صحن مجلس برگزار و به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار