وزیر جنگ سابق اسرائیل: هیچ راه حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر جنگ سابق اسرائیل: هیچ راه حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با تاکید بر ضرورت پایان یافته هرچه سریعتر جنگ کنونی در غزه، تاکید کرد که هیچ راه حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، «موشه یعلون» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم که از مخالفان عملیات زمینی ارتش اشغالگر علیه نوار غزه است، تصریح کرد: وضعیت کنونی پیش از پرداخت هزینه‌های بیشتر از سوی ما، باید متوقف شود.

 

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وی تصریح کرد: اگر چیزی در خصوص عملیات "الجرف الصلب" (در سال ۲۰۱۴)، باشد که من بابت آن متاسف باشم، این است که ما وارد آن شدیم. هیچ راه حل جادویی برای "از بین بردن حماس" وجود ندارد».

 

وی در خصوص مسؤولیت ارتش و کابینه اشغالگر در قبال شکست اطلاعاتی و امنیتی کنونی در قبال عملیات «طوفان الاقصی» گفت: «کاملاً واضح است که ارتش نیز مسؤول است، بی‌شک اینجا یک شکست عملیاتی صورت گرفته، اما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که ده ماه است که داریم می‌گوییم، این دولت ما را به فاجعه می‌کشاند».

 

یعلون چند روز پیش نیز خواستار برکناری کابینه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعتراف به شکست آن شده بود.

 

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی که از مخالفان سرسخت کابینه کنونی به نخست‌وزیری نتانیاهو است و آن را «کابینه جنایتکاران» توصیف می‌کند، چند روز پیش به صراحت اعلام کرد که خواهان برکناری فوری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری بعد از عملیات موفق طوفان الاقصی است که در ۷ اکتبر جاری آغاز شد.

 

در حالی که رسانه‌ها و مقامات صهیونیست، طی چند روز اخیر بارها به آغاز عملیات زمینی علیه غزه برای نابودی حماس، تهدید کردند، شب گذشته تلویزیون این رژیم (کان)، از منتفی شدن این حمله خبر داد و مدعی شد: «ارتش اسرائیل آماده آغاز عملیات زمینی در نوار غزه بود، ولی بنیامین نتانیاهو، بنا بر ملاحظات سیاسی، عامل تعویق این حمله بود. کشورهای غربی به نتانیاهو فشار وارد کردند تا حمله زمینی به غزه را به تعویق بیاندازد؛ زیرا این کشورها قصد دارند از این طریق، بتوانند اسرای خود را آزاد کنند».

 

۱۷ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی بی‌سابقه و غافلگیرانه‌ای که تاکنون دست‌کم به هلاکت ۱۴۰۰ صهیونیست منجر شده است و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی نیز به اسارت گرفته شده‌اند. هرچند که رژیم صهیونیستی نیز در این مدت حملات و بمباران‌های بی‌امانی را علیه نوار غزه انجام داده و موجب شهادت ۴۷۴۱ نفر و مجروحیت بیش از ۱۴ هزار نفر شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده