آمریکا از اتباعش خواست لبنان را ترک و از سفر به عراق خودداری کنند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آمریکا از اتباعش خواست لبنان را ترک و از سفر به عراق خودداری کنند

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن هشدار به اتباع این کشور درباره سفر به عراق، از آن‌ها خواست خاک لبنان را به علت اوضاع امنیتی غیر قابل پیش‌بینی هر چه سریعتر ترک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۹۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور که مایل به ترک لبنان هستند خواست تا به علت وضعیت غیرقابل پیش بینی امنیتی هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، هنوز پرواز‌های تجاری برای خروج از لبنان وجود دارد، اما ظرفیت آن‌ها در حال کاهش است.

واشنگتن همچنین دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور تخلیه کارمندان غیر ضروری سفارت خود در بغداد و کنسولگری آن در اربیل کردستان عراق را به دلیل افزایش تهدیدات امنیتی علیه کارمندان و منافع دولت آمریکا در عراق صادر کرده است.

در این بیانیه همچنین از آمریکایی‌ها خواسته شده که به دلیل آنچه «تروریسم، آدم‌ربایی، درگیری‌های مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی و توانایی محدود عراق برای حمایت از شهروندان آمریکایی» خوانده شده است، از سفر به عراق خودداری کنند.

گفتنی است که آمریکا در چند هفته گذشته با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی نیروی دریایی بزرگی را به خاورمیانه اعزام کرده است که شامل دو ناو هواپیمابر و کشتی‌های همراه آن‌ها و حدود ۲۰۰۰ تفنگدار نیروی دریایی است. این اقدام آمریکا با واکنش منفی ملت‌های منطقه و گروه‌های مقاومت مواجه شده است. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده