وزیر دفاع چین برکنار شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر دفاع چین برکنار شد

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که سه ماه پس از برکناری وزیر خارجه، امروز سه‌شنبه وزیر دفاع نیز برکنار شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 24
کد خبر: ۲۱۰۱۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  رسانه‌های چین امروز سه‌شنبه اعلام کردند که «ژنرال لی شانگ‌فو»، از ریاست وزارت دفاع و شورای دولتی جمهوری خلق چین برکنار شده است.

برکناری وزیر دفاع دومین برکناری مقام ارشد دولت چین در سه ماه گذشته است.

«چین گانگ»، وزیر خارجه سابق چین که در ماه جولای از وزارت خارجه برکنار شده بود، امروز سه‌شنبه نیز از شورای دولتی برکنار شد.

شبکه تلویزیونی «سی‌سی‌تی‌وی» چین گزارش داد که قانون‌گذاران ارشد چین و کمیته دائمی کنگره ملی خلق، برکناری هر دو نفر را تأیید کردند.

پیش از این در ۲۳ شهریور ماه امسال منابع آگاه اعلام کردند که وزیر دفاع چین مدتی است که در انظار عمومی حاضر نشده است. سه منبع ویتنامی مطلع از موضوع اعلام کردند که لی شانگفو بیش از دو هفته است که در انظار عمومی حاضر نشده است. این موضوع پس از آن مورد توجه قرار گرفت که حضور وی در نشست با سران دفاعی ویتنام به طور ناگهانی لغو شده است و همین موضوع، سؤالاتی در مورد غیبت بیش از دو هفته‌ای وی در انظار عمومی ایجاد کرده است.

وزیر دفاع ۶۵ ساله چین قرار بود در گردهمایی سالانه همکاری دفاعی به میزبانی ویتنام در مرز این کشور با چین، در ۷ تا ۸ سپتامبر (ماه گذشته)، شرکت کند، اما دولت چین اعلام کرد که وزیر دفاع چین به دلیل یک وضعیت سلامتی خود نمی‌تواند در این نشست شرکت کند. در پی آن نشست مذکور نیز از سوی مقامات ویتنام به تعویق افتاد.

اوایل مرداد ماه نیز چین گانگ، وزیر خارجه وقت چین پس از غیبت چند هفته‌ای، از سمت خود برکنار شد و وانگ یی جایگزین وی شد.

وزارت خارجه چین نسبت به شایعات پیرامون سرنوشت چین گانگ موضع‌گیری نکرد، اما به نوشته اسپوتنیک وب‌سایت وزارت خارجه چین نشان می‌دهد که آخرین دیدار رسمی گانگ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) و با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن بوده است.

زمانی که خبرنگاران درباره وضعیت او از مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین سوال کردند، گفت که اطلاعاتی ندارد تا در اختیار خبرنگاران بگذارد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده