رئیس جمهور چین: روابط با آمریکا را بر اساس همکاری سودمند دوجانبه تقویت می‌کنیم-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

رئیس جمهور چین: روابط با آمریکا را بر اساس همکاری سودمند دوجانبه تقویت می‌کنیم

رئیس جمهور چین گفت که پکن به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۳۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین امروز (چهارشنبه) به ارزیابی روابط کنونی بین واشنگتن و پکن پرداخت.

شی در جریان دیدار با «گِیوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا که به پکن سفر کرده، گفت که چین به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور چین همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا هم همین رویکرد را در قبال پکن داشته باشد و آن را انجام دهد.

وی در این‌باره توضیح داد: «سیاست جمهوری خلق چین در قبال ایالات متحده همیشه این بوده است که به احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند متقابل پایبند باشد. چین به عمل در این مسیر ادامه خواهد داد و امیدوار است که آمریکا نیز به سمت چین حرکت کند».

شی قبلاً بار‌ها تاکید کرده بود که آینده و سرنوشت بشریت به این بستگی دارد که آمریکا و چین بتوانند مسیر درست همزیستی مسالمت‌آمیز را پیدا کنند.

پیش از این نیز رئیس جمهور چین با بیان اینکه واشنگتن و پکن باید به همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر برسند، تلویحاً بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور تاکید کرده بود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار