وزیر خارجه فلسطین: زندگی اسرائیلی‌ها مهم‌تر از زندگی مردم ما نیست-راهبرد معاصر

وزیر خارجه فلسطین: زندگی اسرائیلی‌ها مهم‌تر از زندگی مردم ما نیست

وزیر خارجه فلسطین با بیان اینکه زندگی اسرائیلی‌ها مهم‌تر از زندگی فلسطینی‌ها نیست، گفت که بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی طی دو هفته گذشته کشته شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 24
کد خبر: ۲۱۰۱۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تحولات منطقه و فلسطین برگزار شده است، گفت: بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی طی دو هفته گذشته کشته شدند.

وی با بیان اینکه ادامه شکست شورای امنیت در توقف کشتار‌ها در فلسطین امری غیر قابل قبول است، عنوان داشت: کشتار و ظلم بسیار باعث نخواهد شد که اسرائیل امن‌تر شود.

المالکی با بیان اینکه هر خانواده در غزه مصیبت زده و غمگین است و ما هیچ دلجویی را با آن‌ها ندیده‌ایم، افزود: عبارت‌های همبستگی و خشم نسبت به کشتار فلسطینی‌ها نباید همراه با عذر‌ها برای ادامه کشتار آن‌ها باشد.

وزیر خارجه فلسطین گفت: یک هزار فلسطینی در غزه زیر آوار هستند. فلسطینی‌ها زیر بمباران به سر می‌برند. هرگونه تاخیر در ورود کمک‌ها و سوخت به معنای حکم جدید اعدام علیه ساکنان غزه خواهد بود.

ریاض المالکی گفت: هیچ توجیهی برای اقدامات اسرائیل در غزه وجود ندارد و آنچه که انجام می‌دهد مغایر با قانون بین المللی انسانی است. امنیت و صلح نمی‌توانند با کشتار کودکان و تخریب خانه‌ها محقق شوند.

وی افزود: اسرائیل از زنان و کودکان در غزه انتقام می‌گیرد. چه تعداد قربانی در میان کودکان و غیرنظامیان باید رخ دهد تا کافی باشد که شورای امنیت به آتش بس در غزه فرا بخواند.

وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: پایان یافتن اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس راه تحقق صلح است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار‌های وحشیانه‌ای علیه فلسطینی‌ها می‌شود، گفت: اسرائیل با ما به عنوان «حیوان‌های انسانی» رفتار می‌کند. زندگی اسرائیلی‌ها مهم‌تر از زندگی مردم ما نیست. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده