به گزارش راهبرد معاصر، سپهر دادجوی توکلی در خصوص شیوه جدید قیمتگذاری خودروهای وارداتی گفت: بر اساس مصوبه ۵۴۳ تاکنون فرایند قیمتگذاری خودروهای مونتاژی، تولیدی و وارداتی در سازمان حمایت به عنوان عضو کارگروه خودروی شورای رقابت مورد بررسی قرار میگرفت و سپس قیمتهای تعیین شده از سوی سازمان حمایت به شورای رقابت اعلام میشد.
وی افزود: در شورای رقابت نیز قیمتهای پیشنهادی سازمان حمایت از نظر شاخصهای رقابت پذیری و گریدبندی و .... توسط شورای رقابت مورد بررسی قرار میگرفت و در صورت تأیید، قیمت مصوب ابلاغ میشد.
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت اظهار داشت: اما از آنجا که نیازی نیست تا خودروهای وارداتی از نظر رتبهبندی و رقابت پذیر بودن مورد بررسی قرار گیرند لذا مقرر شد برای تسهیل و تسریع در فرایند عرضه که مشخصا به بازار کمک می کند ، قیمت این خودروها پس از محاسبه توسط سازمان حمایت، توسط این سازمان نیز ابلاغ شود.
وی در رابطه با نقش شورای رقابت در قیمتگذاری خودروهای وارداتی گفت: شورای رقابت اختیارش را در خصوص قیمتگذاری خودروهای وارداتی به سازمان حمایت تنفیذ نکرده است و تمام فرایند قیمتگذاری را نظارت میکند و همچنان بر اساس مصوبه ۵۴۳ بازار خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای تولیدی و مونتاژی انحصاری است.
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت اظهار داشت: در خصوص قیمتگذاری خودرو باید به سازمان حمایت اعتماد کرد زیرا تاکنون نیز این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی فرایند قیمتگذاری خودروهای تولیدی و مونتاژی را نیز بر اساس مصوبه ۵۴۳ انجام داده است.
توکلی افزود: در حقیقت از این پس به جهت اتخاذ رویکرد واحد و پرهیز از طولانی شدن فرایندهای غیر ضروری قیمتگذاری سازمان حمایت از این پس شیوه قیمتگذاری خودروهای وارداتی را ابلاغ میکند و شورای رقابت ناظر بر این موضوع است./ فارس