دعوای ناتمام استقلال و پرسپولیس؛ از مصاحبه‌های جنجالی تا بیانیه‌های جنجالی‌تر-راهبرد معاصر

دعوای ناتمام استقلال و پرسپولیس؛ از مصاحبه‌های جنجالی تا بیانیه‌های جنجالی‌تر

با وجود تلاش مدیران کمیته انضباطی برای جلوگیری از حواشی جنجالی، همچنان دعوای اعضای دو تیم استقلال و پرسپولیس ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 30
کد خبر: ۲۱۱۰۶۹

به گزارش راهبرد معاصر،  استقلال و پرسپولیس دو مدعی قهرمانی لیگ بیست‌وسوم هستند و در پایان هفته هشتم، آبی‌پوشان پایتخت صدر جدول را در اختیار دارند و سرخ‌پوشان هم در جایگاه دوم هستند. در کنار حساسیت رقابت دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر، در بیرون از مستطیل سبز هم حواشی جنجالی میان دو باشگاه شکل گرفته و همچنان هم ادامه دارد؛ به‌طوری‌که طی روزهای گذشته این حواشی بیشتر و بیشتر شده و به نظر می‌رسد که همچنان هم ادامه خواهد داد.

 

مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای پرسپولیس طی روزهای گذشته در صفحات مجازی خود بارها علیه اقدامات مسئولان باشگاه استقلال در زمینه رعایت سقف بودجه موضع گرفتند و آبی‌ها را متهم به سندسازی کردند. جالب آنکه در کنار این اظهارنظرهای جنجالی، پرسپولیسی‌ها شکایت خود را هم رسماً علیه باشگاه استقلال طرح کردند. علیرضا خانی عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم در مصاحبه‌ای جنجالی علیه پرسپولیسی‌ها موضع گرفت و مدعی شد که آن‌ها به لطف اشتباهات داوری توانسته‌اند امتیاز کسب کنند که بعد از پایان جدال ملوان و پرسپولیس و توقف سرخ‌پوشان پایتخت روز گذشته در انزلی، اعضای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به شدت علیه حریف سنتی موضع گرفتند.

 

موضع‌گیری‌های جنجالی در انزلی
افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس روز گذشته و بعد از پایان دیدار با ملوان بندرانزلی، در واکنش به اظهارات عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: «هر کسی می‌خواهد دیده شود اسم پرسپولیس را می‌آورد. پرسپولیس تیم پرطرفداری است و سال گذشته سه قهرمانی آورد. حداقل یک قهرمانی بیاورید و سپس این گونه اظهارنظر کنید. بحث داوری، استادیوم و جایگاه را به رخ می‌کشند اما یادتان باشد باید به پرسپولیس، به کادرفنی و اتفاقاتی که برای تیم ما می‌افتد، احترام بگذارید. دفعه آخرتان باشد که حرف می‌زنید. داخل رختکن همه تصمیم گرفته‌اند مصاحبه کنند چون هر کسی به خودش اجازه می‌دهد علیه پرسپولیس اظهارنظر کند».

علی نعمتی مدافع چپ سرخ‌پوشان پایتخت هم با اشاره به غیرواقعی بودن رقم قرارداد بازیکنان استقلال گفت: «شما چنین چیزی را باور می‌کنید؟ واقعاً خنده‌دار است. قرارداد‌های 16 یا 120 میلیون تومانی با عقل جور درنمی‌آید. فرار به جلو می‌کنند و هجمه‌ها را به سمت ما می‌آورند. پرسپولیس در سال‌های گذشته شش قهرمانی کسب کرده و باید به تیمی که سه قهرمانی (در سال گذشته) گرفته، احترام بگذارند». جالب آنکه یحیی گل‌محمدی هم در بخشی از صحبت‌هایش در نشست خبری بعد از دیدار مقابل ملوان به این موضوع اشاره کرد و گفت: «برخی تیم‌ها قرارداد 40-30 میلیارد تومانی دارند و نمی‌دانم چطور توانسته‌اند سقف را رد نکنند. ما قراردادهای 100 و 160 میلیون تومانی هم شنیده‌ایم و حالا چطور می‌خواهند قرارداد 160 میلیونی را به قرارداد واقعی برسانند، نمی‌دانم».

 

اگر بازهم با اشتباه داوری برنده می‌شدید، حرفی نمی‌زدید!
باشگاه استقلال هم شب گذشته بعد از هجمه‌گیری‌های پرشمار پرسپولیسی‌ها در بیانیه علیه اظهارات اعضای این باشگاه موضع گرفت که در بیانیه آبی‌ها آمده است: «ظاهرا در این فوتبال، اگر سکوت کنید تصور می‌کنند بی‌زبان و بی‌دفاع هستید و نمی‌توانید در مقام دفاع و پاسخگویی مقابل اظهارات بعضا بیهوده و فاقد وجاهت قانونی حاضر شوید. گویا دلیل تساوی امشب تیم پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال بوده، چرا که تعدادی از اعضای این تیم به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، به جای توضیح فنی درباره دلایل توقف‌شان، پای استقلال و مسئولانش را وسط کشیده‌اند».

 

استقلالی‌ها در ادامه بیانیه خود با کنایه به حریف خود نوشته‌اند: «بدون شک، اگر اشتباه داوری دیگری در این مسابقه به نفع پرسپولیس رخ می‌داد و برنده می‌شدند، مثل همان سه هفته‌ای که با اشتباهات داوری بردند و باخت را با گل آفساید به مساوی تبدیل کردند، هیچ نمی‌گفتند و این بار هم در کمال آرامش و به دور از دوربین‌ها و میکروفون‌ها، آرام و بی‌صدا محو می‌شدند و به خانه‌هایشان بازمی‌گشتند. پرسپولیسی‌ها در حالی این سناریوی منسوخ و نخ‌نما را نوشته‌اند که در روزهای گذشته بارها و بارها درباره استقلال، با پست و استوری و مصاحبه، خودنمایی کرده‌اند. آیا این صحبت‌ها به ادعای سرمربی پرسپولیس با آن ادبیات که «گنده‌تر از دهان‌شان حرف زده‌اند» درباره همین دخالت‌ها و اظهارات بیجا و غیرقانونی سه عضو این باشگاه درباره استقلال و موضوعاتش، صدق نمی‌کرد؟»

 

واقعیت‌هایی را برملا می‌کنیم که باب میل‌تان نیست!
آبی‌ها با موضع‌گیری علیه اظهارات مسئولان باشگاه پرسپولیس در بیانیه خود آورده‌اند: «افرادی که البته برای هواداران استقلال شناخته شده‌اند چون تنها وظیفه‌شان انتشار رشته استوری‌های سفارشی در فضای مجازی است و اختیاری از خود ندارند! چطور است که معاون ارتباطات باشگاه استقلال، چندی پیش به دلیل پاسخگویی منطقی و خیلی آرام، سه ماه محروم می‌شود اما این رشته استوری‌های پر از اتهام و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب با استاندارد دوگانه روبرو می شود؟».

 

باشگاه استقلال در بخش پایانی بیانیه خود نسبت به صحبت‌های مطرح شده درباره ارقام قرارداد اعضای این باشگاه اشاره کرده و توضیح داده است: «باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق تیمش، از این پس سکوت نخواهد کرد و اگر قرار است هر فردی به خود اجازه دخالت در موضوع کاهش رقم قراردادها یا عدد و رقم قرارداد استقلالی‌ها دهد، در مقام پاسخگویی برمی‌آید و واقعیت‌هایی را برملا می‌کند که باب میل‌شان نیست. از کسانی هم که در روزهای گذشته اتهاماتی بی‌اساس را متوجه باشگاه استقلال کرده‌اند، شکایت خواهد کرد».

 

مسئولان فدراسیون فوتبال به‌ویژه مدیران کمیته انضباطی بارها در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند که از اظهارات تنش‌زا جلوگیری کرده و سعی خواهند کرد تا با استفاده از اهرم‌های انضباطی، مانع ورود تنش به مسابقات لیگ برتر شوند اما به نظر می‌رسد که اهرم‌های مدنظر آن‌ها، روی عملکرد سرخابی‌ها در خارج از مستطیل سبز موثر نبوده و همچنان تنش‌ها میان این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران ادامه دارد و مشخص نیست این دعوای جنجالی در ادامه به کجا خواهد رسید./ فوتبال 360

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده