سخنگوی دفاع مدنی غزه: بیش از ۲ هزار شهروند زیر آوار هستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سخنگوی دفاع مدنی غزه: بیش از ۲ هزار شهروند زیر آوار هستند

سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه گفت: بیش از ۲ هزار شهروند این باریکه همچنان زیر آوار هستند و خارج کردن آن‌ها به خاطر امکانات و تجهیزات ناکافی و وقت کم غیرممکن است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 03
کد خبر: ۲۱۱۶۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمود بصل» افزود: متاسفانه به خاطر بمباران‌های پیاپی، وقت کافی برای امداد رسانی نداریم و تا مشغول کمک رسانی به فاجعه دیدگان و قربانیان یک بمباران هستیم، بمباران دیگری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: گروه‌های نجات هنوز کمک به آسیب دیدگان یک بمباران را به پایان نرسانده اند که به سوی محل بمباران‌های جدید می‌شتابند و به همین خاطر تلاش برای نجات و خارج کردن کسانی که زیر آوار‌ها گرفتار شده اند به زمانی دیگر موکول می‌شود و در این صورت اگر زخمی‌ها و افراد زنده زیر آوار‌ها باشند به شهادت می‌رسند.

بصل ادامه داد: نیرو‌های دفاع مدنی و امداد رسان به شهروندان، هیچ مصونیت و امنیت جانی ندارند و تاکنون ۱۷ نیروی امدادرسان به شهادت رسیده و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند، ولی ما همچنان به خدمت رسانی ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران به هیچ قانون و توافقنامه‌ای پایبند نیستند، گفت: کودکان در بیمارستان «المعمدانی» به شهادت رسیدند و زنان در خانه هایشان کشته می‌شوند و این جنایت‌ها هنوز ادامه دارد.

بصل یادآوری کرد: قتل عام مردم در جبالیا و شهادت ۷۵ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه الزیتون جدیدترین نمونه جنایات رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه بیان کرد: این سازمان به خدمات رسانی به مردم ادامه می‌دهد، ولی به شدت از کافی نبودن تجهیزات و امکانات از جمله خودرو رنج می‌برد و متاسفانه تاکنون تجهیزات مورد نیاز این سازمان وارد نوار غزه نشده است.

بصل افزود: با وجود آسیب دیدن در بمباران‌های رژیم صهیونیستی، اما به وظیفه انسانی خود ادامه داده و برای پیام مهربانی و انسانیت و رسوا کردن این رژیم به خدمات رسانی ادامه می‌دهیم. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده