دمشق: اظهارات الیاهو شاهد جدیدی بر تروریسم دولتی رژیم اسرائیل است-راهبرد معاصر

دمشق: اظهارات الیاهو شاهد جدیدی بر تروریسم دولتی رژیم اسرائیل است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اظهارات وزیر تندرو میراث رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به مردم غزه با سلاح اتمی را محکوم و تاکید کرد که این اظهارات شواهد جدیدی از تروریسم دولتی این رژیم و نژادپرستی وحشیانه و افراطی آن است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۲۰۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: در سایه کشتار‌های وحشیانه و جنگ نسل کشی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه ملت فلسطین، و اظهارات یکی از تروریست‌های کابینه این رژیم غاصب مبنی بر حمله به مردم غزه با سلاح اتمی، گواه جدید تروریسم اعمال شده توسط آن و نژادپرستی وحشیانه و افراطی رژیم اشغالگر است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این اظهارات، آنچه را که اسرائیل پنهان کرده است، فاش کرده تایید می‌کند که این سلاح را خارج از سیستم‌های نظارت بین‌المللی با حمایت متحدانش در دولت آمریکا و غرب استعمارگر در اختیار دارد و این یک تهدید جدی برای امنیت، ثبات و زندگی ساکنان منطقه است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه به شدت این مواضع مقامات رژیم اشغالگر را محکوم می‌کند، از جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد تا تمام اقدامات و مسئولیت‌های خود را برای افشای برنامه هسته‌ای اسرائیل به عهده بگیرند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که عمیحای الیاهو وزیر میراث رژیم صهیونیستی گفت زدن غزه با بمب اتمی یکی از گزینه‌های ارتش رژیم صهیونیستی است.

درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای زدن نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر این رژیم تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته‌های وزیرش شانه خالی کند.

بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: گفته‌های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه، جدا از واقعیت است.

دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور الیاهو در نشست‌های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.

واکنش محافل داخلی صهیونیستی به گفته‌های جنجال برانگیز این وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، ادامه دارد و آن‌ها او را "وزیری کُودن" خطاب کرده و خواهان "بسته شدن دهانش و کناره گیری اش از قدرت" شدند.

مقام سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شین بت" در واکنش به این اظهارات گفت: افرادی مانند الیاهو باید دهان خود را ببندند.

"دنی یاتوم" رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" هم گفت: الیاهو و همراهانش موقعیت وزیر را در «اسرائیل» به یک موضوع شرم آور تبدیل کرده اند.

گفته الیاهو واکنش خانواده‌های اسیران صهیونیست را هم به همراه داشت و آن‌ها در بیانیه‌ای گفتند: «وزیر کابینه اسرائیل که خواستار کشتن همه ربوده‌شدگان (اسیران صهیونیست) و مفقود شدگان است، امروز باید بهای آن را بپردازد.». / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده