پیش بینی قیمت دلار 15 آبان 1402-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار 15 آبان 1402

قیمت دلار امروز با افزایشی محدود، در نیمه پایینی کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان داشت. اخبار مربوط به سفر بلیکن وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین ‌در رام‌الله، بازار ارز را در فاز انتظار قرار داد. با این رخداد احتمال آتش‌بس در خصوص جنگ منطقه خاورمیانه بالا رفت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۲۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار امروز تغییر ۱۰۰ تومانی داشت و با همان رقم‌های روز گذشته معامله شد. امروز دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان بسته شد.

در حالی ظهر امروز اخبار مربوط به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کرانه باختری منتشر شد که بسیاری از معامله‌گران بازار ارز در روزهای گذشته باور داشتند که این بازار اثر اخبار مربوط به جنگ خاورمیانه را پیشخور کرده است. با این وجود کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که موضوع پایان تنش میان حماس و اسرائيل می‌تواند دلار را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار دهد.

روز گذشته آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین ‌در رام‌الله حاضر شد. در حالی که هنوز جزئياتی از نتایج این دیدار منتشر نشده اما معامله‌گران بازار ارز احتمال نزدیک شدن به تنش میان حماس و اسرائيل را مطرح می‌کنند.

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با تاکید بر تثبیت قیمت دلار در منطقه ۵۱ هزار تومانی به تجارت‌نیوز گفت: «در هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد که دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی و بین بازه ۵۰ تا ۵۲ هزار تومانی نوسان داشته باشد. اما اسکناس آمریکایی به کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک نشد و منطقه ۵۱ هزار تومان را به‌عنوان کف، شناسایی کرد. هر چند دلار توانایی بالا رفتن از کانال ۵۲ هزار تومانی را نیز نداشت.»


وی به ارزش ذاتی دلار با توجه به داده‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: «بر اساس بررسی داده‌های اقتصادی، ارزش ذاتی دلار در پایان مهرماه حدود ۵۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است. بنابراین ارزش ذاتی دلار، کمی بالاتر رفته است.»

 این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت دلار در هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد:‌ «به نظر بعید است که دلار بتواند از بازه قیمتی ۵۲ هزار تومانی عبور کند. با توجه به عدم برگشت این اسکناس به کف ۵۰ هزار تومانی و نانواتی از ماندن در کانال ۵۲ هزار تومانی،‌ می‌توان پیش‌بینی کرد که دلار در بازه ۵۱ هزار تومانی نوسان داشته باشد.»

 در بازار ارز امروز با وجود اینکه روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت، اما نقش بازارساز در ثبات قیمت دلار را نمی‌توان نادیده گرفت. کارشناسان اقتصادی با توجه به رشد تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر طلا و دلار، متاثر از جنگ خاورمیانه، تلاش بازارساز برای ایجاد توازن در بازارهای مالی را مضاعف می‌دانند. اما تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازارهای مالی به رخدادهای منطقه عادت کرده و شرایط، کمی تعدیل شده است.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش بیشتری از قیمت دلار تهران داشت. در بازار هرات، دلار با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با رشد ۳۰۰ تومانی با رقم ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز با کاهش ۴۰ تومانی با رقم ۱۴ هزار و ۹۰ تومانی معامله شد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده