به گزارش راهبرد معاصر؛ فرزین انتصاریان در نشست خبری که به مناسب روز ملی اظهار داشت: تمرکز بر روی کیفیت در دنیای امروز از رضایت مشتری فراتر رفته است بلکه باید دارای وجدان و انصاف در کیفیت نیز داشته باشند.
رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران افزود: این انجمن به عنوان یک نهاد مردمی و تشکل بخش خصوصی به دنبال مدیریت کیفیت است، به همین منظور باید تحولات جهانی را شناسایی و به جامعه داخلی انتقال داد.
انتصاریان ادامه داد: به همین منظور باید تحولات جهانی را شناسایی و به اقتصاد کشور انتقال داد، این تحولات آثار مثبتی در بخش تولید خدمات ایجاد می کند.
حسن فروزان فر عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و انجمن مدیریت کیفیت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ارتباط با چگونگی بررسی کیفی محصولات کشاورزی قبل از عرضه به بازار اظهار داشت: مشکلات کیفی و باقی مانده آفت کشها در محصولات کشاورزی از زمانی در کشور توجهها را به خود جلب کرد که محصولات ایران به دلایل کیفی از سایر کشورمان بازگشت خوردند.
وی افزود: اتاق بازرگانی گزارشهای متعددی در این زمینه تهیه کرد و در اختیار دستگاه های مختلف کشور قرار داد و معتقدیم که محصولات کشاورزی که در بازار کشورمان نیز عرضه میشود باید کنترل کیفیت مورد نیاز باید انجام شود.
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی در کشورمان بدون شناسنامه به بازار عرضه میشود قابلیت رصد و پیگیری های بعدی را هم ندارد.
فرشید شکرخدایی نایب رئیس انجمن ملی کیفیت ایران نیز در این نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، کیفیت لازم برای رسیدگی از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان را در کشور دارد، گفت: نشستهای مختلفی با مسئولان این سازمان با حضور همه دستگاه های مرتبط داشتیم و نمایندگان قوه قضائیه، تعزیرات یافتند؛ در جمع بندی آن بود که این سازمان باید در قالب بازنگری قانون حمایت از مصرف کننده باید تغییر کند.
وی افزود: خروجی ساز و کار این سازمان موجب افزایش کیفیت و رفاه مردم و مصرف کنندگان کشور نمی شود؛ این ناکارآمدی حتی برای مدیران سازمان حمایت نیز شفاف است./تسنیم