حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «حریر» در اربیل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «حریر» در اربیل

مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال عراق را پذیرفت و اعلام کرد پهپادها مستقیما به اهداف موردنظر اصابت کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 07
کد خبر: ۲۱۲۳۸۰

به گزارش راهبرد معاصر. مقاومت اسلامی عراق، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، ساعاتی بعد از بیانیه سرویس مبارزه با تروریسم عراق درباره حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی «حریر» در اربیل، مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.

 

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد با ۲ پهپاد پایگاه آمریکایی حریر در شمال عراق را هدف حمله قرار داده و پهپادها مستقیما با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.

 

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سرویس مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق ساعاتی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات موجود، سحرگاه روز سه‌شنبه دو پهپاد انتحاری به پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل حمله کردند که قبل از رسیدن به هدف در آسمان رهگیری و منفجر شدند».

 

رسانه‌های عراقی و سوری روز گذشته نیز از چند حمله با فاصله زمانی کم به پایگاه‌های آمریکا در شمال و غرب عراق و همچنین شرق و شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

 

گروه‌های مقاومت مستقر در عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی و در حمایت از مقاومت فلسطین از روزهای نخست عملیات «طوفان‌الاقصی» به آن پیوستند.

 

مقاومت اسلامی عراق بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه حریر، پایگاه «عین الاسد» در غرب این کشور و پایگاه‌های آمریکایی در سوریه را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده