آغاز پرداخت معوقه‌های فرهنگیان بازنشسته از ماه آینده + فیلم افزایش ۶ درجه‌ای دمای هوای تهران تا روز یکشنبه انهدام شبکه فساد مالی در یکی از ادارات قرچک ممنوعیت سراسری طبخ و عرضه کوسه و سفره‌ماهی هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران طی ساعات آینده  ۸۸ ایرانی محبوس در زندان‌های مالزی به کشور منتقل شدند/ انتقال دو زندانی زن مالزیایی از ایران انتصاب سرپرست جدید دانشگاه تهران / محمدحسین امید کیست؟ چرا بیشتر مدارس فردا تعطیل شد؟ / احتمال تعطیلی مدارس تهران وجود دارد هشدار وزارت بهداشت در پی وقوع طوفان گرد و غبار مدارس این منطقه فردا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تعطیل شدند گرد و غبار مدارس برخی شهرهای کردستان را سه‌شنبه تعطیل کرد تمام مدارس این استان فردا (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت) تعطیل شد ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به تعویق افتاد + فیلم نوبت صبح مدارس ۱۴ شهر خوزستان دوشنبه تعطیل شدند تاریخ بارش‌های بهاری در استان‌های مختلف؛ مردم مراقب باد شدید باشند

قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای تبلیغات سیاسی توسط غول‌های فناوری

غول‌های فناوری در اتحادیه اروپا با قوانین سختگیرانه‌تری در مورد تبلیغات سیاسی هدفمند رو به رو خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۵۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت های بزرگ فناوری با قوانین جدید اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد تا تبلیغات سیاسی را به وضوح روی پلتفرم های خود برچسب گذاری کنند. این برچسب گذاری ها در مورد موارد زیر است: چه کسی برای آن هزینه کرده و کدام انتخابات هدف قرار گرفته است.

 

قوانین جدید تبلیغات سیاسی که حاصل توافق کشورهای این اتحادیه و قانونگذاران پارلمان اروپا است، شبکه های اجتماعی مانند گوگل آلفابت و پلتفرم های متا را مجبور می کند شفاف تر و پاسخگوتر باشند.

 

نقض قانون جدید اتحادیه اروپا می تواند شرکت متخلف را با جریمه تا 6 درصد از گردش مالی سالانه رو به رو کند.

 

این قوانین شرکت های کشور ثالث را از حمایت مالی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا در 3 ماه قبل از انتخابات منع می کند و شامل ممنوعیت تبلیغاتی است که افراد را بر اساس قومیت، مذهب یا گرایش جنسی معرفی می کند.

 

«ساندرو گزی» نماینده پارلمان اروپا که این روند را در پارلمان اروپا رهبری می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «قوانین جدید انتشار اطلاعات نادرست و مداخله در فرآیندهای آزاد و دموکراتیک ما را برای بازیگران خارجی دشوارتر می‌کند».

 

کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا پس از پایان دادن به جزئیات پیش نویس مقررات، که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، اکنون به توافق رسیدند.

 

پارلمان اروپا انتخاباتی را در ژوئن سال آینده برگزار خواهد کرد که بسیاری نگران اطلاعات نادرست و دخالت خارجی در آن هستند.

 

قوانین 18 ماه پس از اجرایی شدن در سراسر این اتحادیه اعمال خواهند شد که انتظار می رود در سال 2025 باشد.

 

تا آن زمان، اقداماتی برای تنظیم مقررات بدون تبعیض تبلیغات سیاسی فرامرزی (از جمله برای احزاب و گروه‌های سیاسی اروپایی) جهت انتخابات پارلمان اروپا در سال 2024 اعمال خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده