باراک: اسرائیل حمایت افکار عمومی در غرب را از دست داده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

باراک: اسرائیل حمایت افکار عمومی در غرب را از دست داده است

یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه این رژیم به زودی بر سر پرونده جنگ غزه با آمریکایی‌ها به مشکل برمی‌خورد تاکید کرد اسرائیل حمایت افکار عمومی در غرب را از دست داده و به زودی حمایت دولت‌های غربی را نیز در این جنگ از دست خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۵۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی طی سخنانی با انتقاد از عملکرد مسئولان سیاسی و نظامی این رژیم در نحوه مدیریت جنگ غزه اعلام کرد که اختلاف و مشکل با آمریکایی‌ها ظرف چند هفته آینده آشکار خواهد شد و اسرائیل حمایت افکار عمومی در اروپا را از دست داده و این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

 

وی افزود، اخیرا اظهارات و طرز صحبت کردن مسئولان آمریکایی هم‌زمان با افزایش درخواست‌ها برای توقف حملات اسرائیل به غزه به خاطر مسائل انسانی، تغییر کرده و همدردی که ابتدا در غرب و آمریکا با اسرائیل وجود داشت به شدت کاهش یافته است.

 

ایهود باراک با اشاره به نقش واشنگتن به عنوان ضامن اصلی امنیت اسرائیل گفت، کاملا مشخص است که ما به سمت اختلاف با آمریکایی‌ها در مسئله حمله به غزه پیش می‌رویم و به زودی با آنها به مشکل می‌خوریم. آمریکا نمی‌تواند به اسرائیل چیزی را دیکته کند و به آن بگوید چه کاری باید انجام دهد اما با این وجود ما نمی‌توانیم آمریکایی‌ها را نادیده بگیریم و آمریکا ضامن اصلی امنیت اسرائیل است.

 

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد، ما باید طی دو یا سه هفته آینده و شاید حتی زودتر با آمریکایی‌ها به توافق برسیم. به دلیل آمار بالای تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و ترس از اینکه حمله اسرائیل به غزه منجر به وقوع یک جنگ گسترده و فاجعه‌بار در کل منطقه شود، حمایت افکار عمومی غرب از اسرائیل به شدت کم شده است.

 

وی ادامه داد، در این میان کشورهای غربی نیز نگران شهروندان خود هستند که در میان 242 نفری که حماس به اسارت گرفته قرار دارند. باید به لحن افکار عمومی جهان در قبال اسرائیل توجه کنیم و خیلی چیز‌ها واضح است. ما حمایت افکار عمومی در اروپا را از دست دادیم و طی یک یا دو هفته شروع به از دست دادن حمایت دولت‌های غربی نیز می‌کنیم و یک هفته دیگر اختلاف با آمریکایی‌ها آشکار خواهد شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده