ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

تردد روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران

سرهنگ رازقی گفت: روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند و یکی از معضلات شهر، نداشتن معاینه فنی این موتورها است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 11
کد خبر: ۲۱۲۸۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رازقی گفت: در شهر تهران حدود چهار میلیون و پانصد هزار موتورسیکلت روزانه در حال تردد هستند و متاسفانه سهم بالایی در آلودگی پایتخت دارند.

 

وی افزود: کارشناسان اعلام کرده‌اند که وضعیت موتورسیکلت از لحاظ آلودگی چندین برابر خودرو ها است و متاسفانه با این وضعیت معاینه فنی برای این موتورسیکلت ها صادر نمی شود و الزامی برای گرفتن معاینه فنی هم ندارند.

 

سرهنگ رازقی بیان داشت: متاسفانه یکی از معضلات شهر تهران نداشتن معاینه فنی موتورسیکلت ها است و علیرغم اینکه تاثیر زیادی بر افزایش و حجم آلودگی هوا دارند و وضعیت نامناسبی را در این خصوص بوجود آورده اند تاکنون اقدامی برای صدور معاینه فنی برای موتورسیکلت ها صورت نگرفته است.

 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: موتورسیکلت ها به صورت قانونی باید معاینه فنی بگیرند ولی تاکنون ساز و کاری در این خصوص فراهم نشده است و قسمت هایی که وظیفه صدور معاینه فنی برای موتورسیکلت ها را دارند تاکنون جدیت لازم را برای این کار نداشته اند.

 

وی گفت: معاینه فنی موتورسیکلت به دو بخش مربوط می شود، سیستم آلاینده و سیستم ایمنی وسیله نقلیه که حتما باید ساز و کار آن مشخص و شرایط لازم مهیا گردد و الزامات لازم برای اخذ معاینه فنی توسط موتورسواران حتما فراهم شود.

 

سرهنگ رازقی افزود: در کنار این اقدام حتما مکانیزم برخورد با موتورسیکلت هایی که فاقد معاینه فنی هستند باید وجود داشته باشد. الان برخورد با خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند به صورت مکانیزه توسط دوربین هایی که نصب شده در حال انجام است ولی این ساز وکار برای موتورسیکلت علیرغم الزامات قانونی فراهم نشده است.

 

وی گفت: اگر مشوق‌هایی برای راکبین و مالکین موتورسیکلت در نظر گرفته شود و در ابتدا داوطلبانه برای اخذ معاینه فنی مراجعه نمایند می تواند شرایط خیلی بهتری را برای ترغیب آنان مهیا سازد و در مرحله بعدی شرایط سختگیرانه تری برای کسانی که مراجعه نمی کنند بوجود بیاید تا این معضل در شهر تهران که موتورسیکلت ها سهم زیادی در آلودگی هوا دارند رفع شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار