بانک مرکزی مکلف به رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن شد-راهبرد معاصر

بانک مرکزی مکلف به رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند که در آن سازوکاری برای رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن تعیین کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی،بند الحاقی ۱ ماده ۵۴ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند که در آن سازوکاری برای رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن تعیین کردند.

 

بند الحاقی ۱ -در صورتی که بانک‌های عامل به تعهدات قطعی که حسب ابلاغ بانک مرکزی در رابطه با ماده(۴) قانون جهش تولید مسکن دارند عمل نکنند، بانک مرکزی مکلف است رشد ترازنامه بانک متخلف را به میزان تعهدات قطعی ایفا نشده کاهش داده و معادل آن را به رشد ترازنامه سایر بانکهایی که ناتراز نیستند با اولویت بانک مسکن اضافه نماید. این موضوع نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود.

 

بانک مرکزی موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد بانکها و موسسات مالی و اعتباری غیربانکی در خصوص ارائه تسهیلات ساخت مسکن را به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید./ فارس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 توسط دولت و هم بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران و غیره انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
تحلیل های برگزیده