پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ آبان ۱۴۰۲-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه طی دو روز گذشته از روند کم‌تحرک قیمت دلار تبعیت نکرد. فعالان بازار طلا افت تقاضا را فراتر از اثر فاکتورهای موثر بر این بازار می‌دانند و می‌گویند نبود تقاضا معاملات مصنوعات طلا را قفل کرده و به کاهش قیمت دامن زده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه برای دومین روز متوالی در روند کاهشی گرفتار شده است. این در حالی است که در روزهای اخیر، قیمت دلار تغییر چندانی نداشته و انس جهانی طلا نیز به دلیل تعطیلی پایان هفته با رقم ثابت ۱۹۳۸ دلاری در حال معامله است.

فعالان بازار طلا، رکود و افت تقاضا را دلیل بازدهی منفی و کاهش بیشتر قیمت مصنوعات طلا و سکه نسبت به سایر بازارها می‌دانند. آنها می‌گویند کاهش قیمت، افت تقاضا را تشدید کرده و در پی این موضوع، طلا کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی داشته است. پیش از این نیز نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفته بود، تا ٢٠ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته ‌است.

در همین راستا وی با اشاره به بی‌سابقه بودن شرایط رکودی در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «شرایط اقتصادی و افت قدرت خرید مردم شرایط رکودی در بازار فلز زرد را تشدید کرده و منجر به آسیب به واحدهای تولیدی و توزیعی طلا و سکه شده است.»

بذرافشان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است افزود: «مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا نباشند. مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.»

این فعال اقتصادی با اشاره به وقوع جنگ در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد:‌ «در ابتدای جنگ خاورمیانه قیمتها افزایش چشمگیری داشت اما هیجانات اولیه از بازار تخلیه شده و قیمت‌ طلا و سکه تثبیت شده است.»

بذرافشان نوسان یک تا پنج درصدی قیمت‌ها در بازار طلا را طبیعی عنوان کرد و افزود: «باید دید در روزهای آینده اونس جهانی و در بازارهای داخلی نرخ ارز و میزان تقاضا به چه سمتی خواهد رفت. اما به نظر می‌رسد قیمت ها نوسان زیادی نداشته باشد.»

 امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۹۵ هزار تومانی داشت و این قطعه را به کانال پایین‌تر کشاند. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۹۶ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری نیم‌سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و ربع‌ سکه بدون تغییر نسبت به دیروز معامله شد. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۵۰ و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز با افت ۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

 امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش، هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۱۱ هزار تومان رسید.

در بیست و یکمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه نزولی شد. حباب سکه امامی ۱۱۸ هزار تومان، سکه بهار ۸۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه دو هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان کاهش داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده